100706 - dagen då prinsen föddes

Alla inlägg under september 2010

Av Josefin - 9 september 2010 00:17

Natten till idag sov jag som en prinsessa! Min älskade Andreas tog lillprinsen hela natten. Å jag sov hela 5h i sträck, woho! :)


När Andreas kom hem från jobbet begav vi oss till stan, köpte en ny hundmat som jag hoppas blir bra, lite hundkex, kattmat å pälsglans till Tarragons man och svans. Efter handling styrde Andreas traktorn mot stallet. Väl framme matade han prinsen och tog sig en långpromm med barnvagn och hundar medans jag greja med Tarragon. Vi busa lite i rundkorallen och jag blir lika imponerad som vanligt, jag har inte grejat med honom extremt mycket men han kan allt jag vill att han ska kunna, han e lyhörd och lyssnar och lär sig blixtsnabbt. Vi fortsätter att kämpa på så får vi se om jag sitter in han under hösten eller om jag väntar tills i vår. Just nu är han extremt mycke högre bak än fram, så ska ta de lite lungt när han e inne i en växtperiod.


När vi kom hem åt prinsen mat, sen tog vi kvällsbad, åt lite till, hade stora bajskalaset i Bjb, kissa ner oss så vi fick byta jamas å sen äntligen kunde jag lägga mina prinsar i sängen så jag kunde gå ner och sitta i soffan en stund. När jag kom upp efter ca 1h låg dem å sov så sött ihop, nästan synd att lägga Theodor i sin egna säng, men men han kommer över sen igen när de är matdags sen sover han hos oss tills de är dags att gå upp :)


Imorgon ska vi ringa veterinär Christina och höra vilken tid hon kommer. Lilla svarta hunden och Tarragon ska få vaccin så de blir nog en heldag i stallet, bra de så kan jag passa på att tvätta täcken. Måtte jag bara komma ihåg vacc.intygen


Har funderat fram och tillbaka å fram och tillbaka å fram och tillbaka (ja ni fattar), på djursjukvårdare eller djursjukgymnast, blir inte klok på nått av de. Lite praktik på bägge ställen så ska nog valet inte va så svårt sen :)

Av Josefin - 8 september 2010 00:07

Så nu har jag badat å gråtit en skvätt... Tänkte på lilla röd, han e inte bara en liten röd bil för mig. Han e de enda jag har kvar som betyder mormor+jag för mig. Alla gånger hon körde mig fram och tillbaka till ridskolan på Värmdö fast vi bodde i Tullinge, alla gånger vi tryckte in stora uppblåsbara badsaker när vi skulle iväg å bada, alla gånger vi poppat Vikingarna. Lilla röd betyder mormor, å jag har så svårt att släppa taget om den bilen. Jag vill inte... Jag gråter när jag tänker på de, ni kanske tycker att de bara e en bil men de är så mkt mkt mer för mig.


  


älskade lilla röd...

Arg

Av Josefin - 7 september 2010 23:30

Idag har varit en mindre bra dag (från kvällen och framåt). Prinsen sov inge vidare inatt heller, vilket resultera i att jag va as trött idag me.. Som tur va kunde jag sova med honom 30minuter på eftermiddagen, sen va de bara att gå upp för att gå ut med hundarna och handla på coop. Dizel fick ett ben som han bar så stolt så stolt hela vägen hem, Iza bar sitt en bit men tappa de mest hela tiden så de fick åka i vagnen tills vi kom hem. Eftermiddagen har herrn protesterat mot att vara själv, sitta själv, sitta babysittern, sitta still, ja de mesta förutom att bli runt bärd i famnen. Hans kära far skulle greja lite snabbt i Niels garage och byta fjädrar på traktorn efter jobbet... Vid halv nio kom han hem, jag va arg som ett bi. Fattar inte hur de kan ta över 4 jävla timmar att byta 4st fjädrar. Han får nattpasset idag så jag får sova, skiter i om han ska upp och jobba imorgon. Eftersom min kära karl kom hem sent fick ju jag åka till stallet sent vilket innebar att jag inte hann göra nått som jag planerat annat än å mocka borsta av Tarragon lite fort å åka hem, kan inte va kvar tills klockan är hur mycket som helst när hästarna står och sover. Å tack vare dem nya fjädrarna va jag tvungen å åka stora vägen hem eftersom de slog i som fan på grusvägen jag åkte till stallet. V40n har givetvist fått punktering. Inatt ska jag försöka sova så jag blir på bättre humör, just nu är jag arg för att jag e arg, negativ, trött på allt, ledsen å allmänt nere. Samtidigt som jag blir glad när jag tänker på vilken underbar son jag har å vilka fantastika djur jag har, är glad att jag har Andreas också även om jag fortfarande är jävligt arg på honom. Grejen är inte att jag e arg för att han va i garaget, utan för att han kunde ha ringt och sagt att de krongla och frågat om de gick bra att han kom sent (eftersom jag frågat dagen innan om de skulle ta lång tid).


Nu ska jag gå å ta mig ett bad å hoppas på att jag kan bli lite lite gladare så jag kan sova sen.

Av Josefin - 7 september 2010 22:43

Igår hann jag aldrig uppdatera så gör de nu...


Igår va de måndag och ännu en ny vecka, jag å prinsen gjorde inte mkt för världen, han sov dåligt på natten så jag va trött som ett as hela dagen. Vi låg i soffan å mös, va ute en snabbis med hundarna, busa, lekte tittut och "hoppa hårt i mammas mage". "Hoppa hårt i mammas mage" ledde till daimeffekten, de sa brak i blöjan när han hoppa som mest å sen ser jag hur de rinner gult bajs ur blöjan ner för Theodors ben över hans strumpa och ner på mina byxor och mitt linne, vi sprang upp till skötbordet å där hade vi riktigt bajskalas en stund, att så mkt bajs kan rymmas i en sån liten bebis kan jag inte förstå. Men som vanligt när de kommer bajs blir jag en glad mamma, även om de kom på mig me..


På kvällningen åkte jag till Tarragon, påvägen dit såg jag en räv som sprang över vägen. I stallet blev de gisslandrama i foderkammaren när en padda ställde sig i dörröppningen, han gjorde även en attack och hoppa mot mig så jag skrek till vilket gjorde att paddan valde att gå iväg och släppa ut mig... På vägen hem sprang mamma älg upp på vägen och sen lilla älg, lilla älg blev lite rädd å yra runt så jag fick stanna bilen så h*n kom till mammsen igen.

Av Josefin - 6 september 2010 00:30

Så nu har jag rättat de 2 stavfel i förgående inlägg, så nu kan mormor inte klaga på oss :P


Idag har vi haft lite släktkalas hemma hos farmor Helena och farfar Tomas. Gammelmormor Barbro, hennes syter Marianne med sin gubbe Gunnar, deras Lotta och hennes Tobias, samt Andreas kusiner Erik och Rebecca, (å såklart farbror Joakim, farfar Tomas, farmor Helena, pappa Andreas, jag å Theodor). Prinsen fick lite fina kläder av Lotta och ett fint bestickset av Marianne och Gunnar, tack sa vi :) Theodor tyckte om Lotta mycke, satt å log stort mot henne. Tror han fick alla å smälta, de lilla charmtrollet. När de flesta ovanstående åkt kom Kalle och Britta en sväng, så vi tjata lite och Britta fick mysa lite med Theodor innan vi åkte och handla för att sen åka hem laga mat, äta, mysa i soffan till en film å sova (ja alla andra förutom jag då, men somnar nog om nån timme iaf...)


Imorgon är de måndag vilket betyder att de flesta ska jobba, medans jag å Theodor bara ska mysa. Fast vi ska vara lite effektiva imorgon vi ska ringa veterinären och boka tid för vacc. av hästen å den lilla svarta hunden. Sen ska vi gå långpromme med hundarna, försöka måla i hallen, städa lite här hemma å ha maten klar tills pappa slutat jobbet. Hur mycke av de sista vi kan göra beror på hur mammig prinsen tänker vara. Jag ska åka å greja med Tarragon imorgon kväll också.


Annars har vi inte planerat veckan mer, ska till Kd nån dag å köpa massa mer handdukar på Ikea, vi har 26-30st "stora" och 20st små till Theodor, men på nått sätt lyckas de jämt försvinna, tycker ja tvättar å viker hela tiden men ändå finns de nästan inga i lådan...


Nu hoppas jag junior vaknar å vill äta snart, för de börjar bli lite Dolly Parton varning, å går jag upp och pumpar blir jag väl ännu piggare...

Av Josefin - 5 september 2010 00:43

Då är denna lördag slut. Vid kl.15 begav vi oss uppåt Filipstad för att gå på marken med pappa Andreas, Micke, Lena och Oscar. De va knökat med folk, inte så konstigt med tanke på vädret.. Strålande solsken vilket tyvärr resultera i massvis med getingar överallt, men så länge man inte höll i nått sött va dem på alla andra. Vi strosa runt där med våra barnvagnar och gjorde lite småfynd, jag fick börja med å köpa ett skärp eftersom jag höll på å tappa byxorna hela tiden, sen blev de 2st bodysar till Theodor och 2 påsar knäckebröd till farmor och farfar som tack för att dem va hundvakt. När vi strosat runt bland allt folk i ca3h åkte  vi till Tarragon å fixa åt honom å sen åkte vi till stan, handla mat å bagav oss till farmor och farfar. Theodor va helt underbar att ha med på marken, han låg å sov i sin vagn, vakna 1gång och åt, sen låg han å lyssna och titta på folk, vi fick lite klagomål när vi stod stilla för länge, men annars inte ett ljud :) Väl hemma hos farmor å farfar, lagade jag mat och Andreas gjorde sallad, sen åt vi tillsammans, vilket är LYX. Farmor satt med prinsen men han snodde jag tillbaka en stund efter maten, hade lite abstinens eftersom han va med pappa hela morgonen/f.m. och sen legat i vagnen hela e.m Han somna på mitt bröst så vi satt å myste å prata med farmor, sen begav vi oss hem. Andreas gick ett varv med hundarna å jag la Theodor i sin säng å nu sover alla mina 4 prinsar och mina 2prinsessor, bara jag å några fiskar som e vakna... Ska ta kvällen nu ja också så jag orkar upp imorgon, då ska vi till farmor och farfar igen, äta mat å fika med lite släkt.

Av Josefin - 3 september 2010 22:52

Efter dagens långpromme med hundarna åkte vi in till stan och hämta pappa Andreas för att sedan åka till Kd så han fick köpa sina sänkningsfjädrar. Jag passa på att springa in på hööks, köpte 2grimmor (till priset av en!), en Himalaya saltsten och en klövjeväska till hundarna, skit smidigt med väskan som har en dragkedja på ovansidan, är den öppen passar den Dizel å e den stängd passar den Iza :)


När vi kom hem till stan åkte vi förbi farmor Helena och farfar Tomas en sväng, jag satt å tjata en stund sen övergav jag alla och åkte till Tarragon. Han fick motionera i rundkorallen en stund, sen gick vi in i stallet å hade paketöppning, grimman satt perfekt men saltstenen va inte allt för intressant, men de kommer nog...


Imorgon är de lördag å vi ska åka upp till Filipstad en sväng och gå ett varv på Oxhälja å se om vi hittar nått skojsit, sen blir de en sväng till Tarragon å sen ska vi hem å lata oss. På söndag ska vi till farmor Helena och farfar Tomas, äta mat å sen fika med lite släktningar till Andreas som inte vågar sig hit till Bjb.



Av Josefin - 3 september 2010 11:09

Imorse vakna jag med en ryck, fick en rak höger på kinden så de smällde till i hela rummet, allt från min kära son, skitunge! :) När jag öppnade ögonen låg 2 små blåa ögon och stirra på mig och en liten mun med stort stort leende, han tyckte nog helt enkelt att jag sovit tillräckligt. Efter ammning å mys, blev de blöjbyte å nagelklipp sen fick jag skylla mig själv som inte satt upp håret ordentligt för de är såååå kul å dra i, aj sa jag...



Nyss prata vi med mormor daggmask (haha :P) som inte sa så mycke vettigt som vanligt, tur vi gillar henne ändå! Varför daggmask? Jo hon kallar mig latmask så man måste ju kontra med nått :)


Hoppa hoppa hoppa hoppa, de är vad Theodor tycker är roligast nu, hoppa i magen på mamma, hoppa på mammas lår hoppa hoppa, å så blir han sur när jag får mjölksyra i armarna och inte orkar hålla upp honom mer. Han har humör den pojken (efter sin far) :)


Igår gjorde vi som vanligt inte mycke för världen, va hemma å myste, gick långprommenad med hundarna i solen, titta på första skivan av Luftslotten som sprängdes, laga mat å åt. När vi skulle gå ut med hundarna hitta jag inte bilnyckel, leta i hela huset tillslut gav ja upp och tänkte att jag bär honom istället, men då när jag öppnade dörren och kolla i låset på bilen så satt nyckeln där, Andreas hade glömt den där kvällen innan, tur vi bor i Bjb!


  

hej å välkommen till oss låna gärna vår bil, nyckeln sitter redan i...

 

  

så här snygg e man när de är dags att gå ut i blåsten...

 

  

å så här gott somnar man i soffan efter en soligdag.

Ovido - Quiz & Flashcards