100706 - dagen då prinsen föddes

Alla inlägg den 21 september 2010

Av Josefin - 21 september 2010 23:45

Idag tisdag hade vi återträff i föräldragruppen å lillprinsen hade denna outfit


    


På återträffen pratade vi om förlossningen, ammning och om tiden hemma. Så länge man var tvungen att prata, pratades de. Men så fort Kerstin sa att hon skulle gå så vi kunde fika och prata fritt så pep alla iväg. Vi får se om dem landat lite och vågar prata mer nästa gång. 19/10 bär de av igen, och jag är fika ansvarig, så piper dem iväg då också får väl jag och prinsen fika själva.


Efter bvc åkte vi till pappa Andreas jobb så vi kunde fylla i och skicka in papprena till skatteverket (sista dagen...) efter ca 2h hade vi bestämt oss. T.O.N.H bidde de och både jag och Andreas är nöjda.


När vi kom hem för att kissa hundarna hitta vi soffan så här


  


Iza gömde sig och Dizel våga inte ens gå in genom dörren efter promenaden... Nu har dem vardagsrumsförbud.


Hundarna fick sedan ligga i bilden medans jag och Theodor åkte på återkontroll av mig. Alla värden såg bra ut och Eva-Lena tyckte prinsen va sååå söt. Dem delar från och med iår födelsedag, solen skiner alltid 6juli som E-L sa :) Efter att jag antagligen tjatat hål i huvudet på min kära BM åkte jag till farmor Helena och lämna prinsen. Andreas skulle gymma så hon fick vara barnvakt nån timme. Jag åkte till hestaplutten och greja, jobbade lite i korallen och njöt av att få göra lite annat än å bara vara hemma. När jag kom hem va de ingen hemma så då passade jag på å tända ljus i badrummet och ta mig ett riktigt varmt bad, då jag frös så mycke från att jag varit i stallet va jag nästan upp i 45gradigt vatten på slutet å tillslut tvärvände allt å jag höll på å svettas ihjäl. Resterande av lilla familjen ramla hem efter 1h så då bidde de ett bad med prinsen också och han sprattla lika mycke som vanligt, han e nog en fisk egentligen. Efter lite mys i soffan bidde de sängen och godnatt.








I söndags när pappa va hemma tog vi lite kort


  

peace!


nackträning med pappsen


 

å efter allt bus med pappa bidde man jättetrött och somna så här...

Ovido - Quiz & Flashcards