100706 - dagen då prinsen föddes

Alla inlägg under februari 2011

Av Josefin - 26 februari 2011 20:15

Idag va jag den lilla tjejen som fick den envisaste hästen på hela ridskolan, den som VÄGRAR gå fram, hur mycket man än försöker, ber och bönar, men hästkräket står stilla och bryr sig inte ett smack! Nu va de ju inte på ridskolan jag va och jag va inte liten tjej heller, jag va i stallet å försökte få min egen lilla häst å ta några kliv framåt men de gick mindre bra, efter 30minuter hade vi lyckats ta 2, två jävla steg!, fram... Hästkräk tänkte jag men vill inte att han ska få nån dålig upplevelse nu i början av "insittningen" så jag höll mig lugn, berömde dom två stegen och träna på å rygga istället, och de kan jag säga att han e en jävel på! Lekte följa-John som avslut i ridhuset och sen körde vi mys i hagen. Älskade fläckiga (ENVISA) häst! <3

Av Josefin - 14 februari 2011 22:08

...men vi är perfekta för varann <3


Så löd kortet till min alla hjärtans dag present, och de stämmer in på oss!


Idag har jag å prinsen storhandlat på maxi karlskoga, av 1500kr va nog 1200kr saker till prinsen :) Massa puréer ska nu göras, slakta 1kg broccoli när vi kom hem så nu har vi för några dagar. Vet inte vad jag ska tycka om att hans favvo är broccoli de e as äckligt men fullt av vitaminer så jag ska väl inte klaga egentligen...


Efter maxi åkte vi till stallet, pussa massa på Fläcko och även lite på Gizmo, va inne i stallet å tyckte synd om Ellie också, fy farao vilka sår hon hade fått... 


Snart blir de te och semel-mys i soffan, men först måste jag försöka få min spända nacke/axel/hals att mjuka upp sig, gör fan ondare än å föda barn! 

Av Josefin - 14 februari 2011 00:47

I bist på annat lekte jag i paint, därav min otroligt snygga banner som en 5-åring skulle kunnat gjort, ja lite överdrivet men ändå. Har helt enkelt inte orkat installera photoshop sen datorn blev omformaterad. Har länge tänkt göra en super snygg banner men har inte kommit så långt, kanske tillome har tappat kunskapen(?) Men vem vet kanske latmasken kryper ur mig nån dag och då är de upp till bevis.


En annan grej jag skulle vilja testa igen är att programmera lite, har ju programet i lådan så de kanske vore nått å sätta tänderna i eller varför inte installera frontpage eller HTML och göra en hemsida(?)



Av Josefin - 13 februari 2011 23:59

Idag har inte varit nån bra dag, fick sovmorgon (vilket nog va de enda bra på hela dagen) efter lite förmiddagsmys med familjen bestämde vi att prinsarna skulle åka till stan medans jag åkte till stallet och maxi-Karlskoga, men när prinsarna åkt och jag hade suttit i soffan ca 10min, sa de PANG och jag fick nå djävulsk huvudvärk å mådde illa så in i pipsvängen, tog en tablett - ingen skillnad.. Så jag har spenderat dagen i sängen/soffan och kollat på prison break. Illamåendet är nästan borta men den där jävla huvudvärken är kvar, ska försöka ta mig ett bad annars ger jag upp och får somna när kroppen inte har nån energi alls kvar, dessa lägen min kropp är jobbigt envis. Ja så nu fick jag till ett riktigt klag-inlägg så här på söndagsnatten, men så kan de va ibland!

Av Josefin - 13 februari 2011 23:51

Måste väl lägga upp beviset på min första åktur på Fläcko. Ja som ni kommer se så är jag inte klädd för å rida, jag hade en så fruktansvärd magknip att jag trodde jag skulle gå av men eftersom jag skrivit på facebook att jag skulle rida så va de ju bara "upp till bevis". Starten tog en liten stund men sen gick de rakt fram.


Enjoy!



Av Josefin - 13 februari 2011 23:34

Nu har jag äntligen tömt kameran på bilder, va tvungen - minneskortet fullt. Fick dock formatera för att kameran krånglat så vissa bilder försvann i tomma intet.


Här kommer ett urval;


     

Två roliga kort (enligt mig) från dec 2010


  

morgonmys med fjärilen


    

skruttisen <3


  

Tre pojkar en tv - ser rätt mysigt ut!


    

Bläddra fort mellan korten - ser ni? Vi gör lika!


    

tröttis...


  

MIN!


  

Högläsning för mamma.


  

Urval av gammelfarmors julklapp, vi skicka ett tack-sms.


    

Kvällstripp till Kd, Theo testa stolar på IKEA och kontrollera vagnen på Maxi.


  

Tränar på stilen inför Rhodos.


  

Stora killen åker numer sulky, här kör vi ett test-åk.


  

Polaren Lucas har tröttnat på Theo och kör en "talk to the hand".


    

Vem är tröttast? Dizel va helt klart nöjdare när han fick soffan för sig själv i alla fall.


  

Detta är en hamburgetallrik på coops restaurang i Kd, som svar på min fråga vad som va på innan köpet fick jag svaret "Hamburgare med ost, dressing och sallad med pommes frites till". Ja som svar på frågan vart hon tyckte grönsakerna va när vi väl fått maten fick jag svaret "De ligger ju där på sidan", japp hon tyckte att en melonbit och en liten grön kvist va grönsaker. Efter tjafs fick vi ut en tallrik med gamla grönsaker, vi smaka på pommesen som va rå, kände på hamburgaren som va bränd och kall. Ja vi krävde pengarna tillbaka OCH vi kommer ALDRIG äta där igen, usch!


Av Josefin - 13 februari 2011 22:29

Kom in på en namnsida via en bekants blogg, och de sög lite i namntarmen så va tvungen å testa namnslumparen... Mest för att de är roligt men även för att kolla om de finns några nya roliga namn. 


Jag vill ju ha 2 barn till (kanske 3, eller kanske bara 1 om nästa graviditet blir tvärtemot den första - ett rent helvete alltså). Blir de en tjej är Ebba spikat men eftersom min käre man har en mansdominerad släkt kommer de med största sannolikhet bli en till kille och vad ska han då heta (?), vi vet inte. Inte för att de är ett ilandsproblem nu då vi inte ska ha en till på ett tag men ändå.. I alla fall så kom Noah upp och de är väl lite fint, eller(?) kluven... Kommer inte på nå bra killnamn, humm...

Av Josefin - 13 februari 2011 11:36

För ett år sen slutade ditt hjärta slå, en saknad så stor! Ljuset är tänt, en vikinglåt på i bakgrunden och bildspelet rullar, all tanke till dig älskade mormor <3


  

Ovido - Quiz & Flashcards