100706 - dagen då prinsen föddes

Alla inlägg under maj 2011

Av Josefin - 31 maj 2011 21:45

Hurra hurra tredje tanden bröt igenom idag! Yes, höger fram uppe har äntligen brutit sig igenom tandkötten, vänster är tätt efter - kanske imorgon kanske på torsdag(?)



Idag fyllde världens bästa pappa, sambo, pojkvän, blivande man år, min älskade, Theo's bästa - vår underbara <3


Hoppas du hade en bra födelsedag min älskade, ni är mitt allt! 

Av Josefin - 30 maj 2011 11:57

Igår va de morsdag, min första morsdag!


Fick ett " jag älskar mamma" örngott, en "Jag Älskar Dig Mamma!" bok, en stor fin bukett och en morsdag lott med 4st triss. Temat va mys i sängen på kudden och läsa boken :) Vann inget på trissen men som jag sa innan - jag har tur i kärlek så de spelar ingen roll om jag inte vinner nått.



Tack min underbara lilla prins och min underbara karl, mina underbara djur - min underbara familj! <3 <3

Av Josefin - 27 maj 2011 11:24

Idag sov prinsen till åtta (!) Utan att vakna en enda gång i natt pga tänder eller mardrömmar, vänder de nu? Han sov 10h, yej!


Igår va vi i Kd/Ilanda och hämtade vagnen som blivit lagad, sen vandra vi i affärer köpte nytt halsband till Dizel, ett stryp som jag egentligen är emot men vill se om de blir nån skillnad... Efter Ilanda drog vi till plantagen där vi inte hitta nått alls, sen spåra vi vägen till IKEA där vi skulle ha med två byråar hem men så blidde de inte när dem helt plötsligt va 200kr dyrare/st än på hemsidan (!?) så vi tog lite annat smått å de hela slutade på 168kr, rekord i billigaste shoppningen på IKEA för mig! Vi avrundade med bergvik köpte lite hårgrejs å en klänning till mig, 40kr istället för 299kr - fynd!, prinsen fick en Bamse body och ett sommarplagg, pappa fick sex t-shirtar och en klocka å sen köpte vi varsitt kort till pappas födelsedag. 


Köpte två korv med bröd på IKEA till mig men tji fick jag prinsen drog i sig bägge två, gick och köpte två till å ja han drog i sig en hel till å sen åt jag upp den sista så jag fick nått i magen själv, så 3-1 till prinsen. Hur fick de plats i hans mage?

Av Josefin - 27 maj 2011 09:15

Ja nu är frågan om jag ska erkänna min sinnesförvirring om morsdag eller om jag ska slänga in att min mamma är så bra så hon förtjänar en egen morsdag(?)


Vi kör nog på de sist nämnda va ;)

Av Josefin - 22 maj 2011 22:12

Den här helgen har vi haft mormor på besök från fredag till söndag :) 


Pappa åkte till Barcelona med jobbet i fredags å vi ville inte ve ensamna i helgen så vi bjöd in världens bästa mormor så hon har hållt ställningarna här som lektant å dogwalker å jag har fått en hel del vila vilket jag tackar för! 


Idag har jag hoppat Gofy för andra gången, femte gången på ryggen, å de gick kanon bra för han! Jag hade sån helvetisk jäkla träningsvärk, vilket jag märkte när jag hoppa upp i sadeln, så jag orka inte riktigt helt hundra idag, vilket gjorde oss lite osynkade men vi fick till de de dom flesta gångerna ändå, 2 nedslag allt som allt pga att vi kom förnära hindret. Hoppade rätuppstående och oxer idag, no problems! Nästa gång ska jag testa att höja och bredda lite, kanske till och med ta fram vattenmattan och muren(?) Efter dagens pass kommer jag antagligen inte kunna gå ordentligen på flera dagar, att växla mellan gasen och kopplingen på vägen hem va rena rama plågan...


Handla, handla är kul, eller?
Jag skulle bara in på maxi lite fort å köpa couscous å lite kattmat men de hela sluta på 400kr, bra saker iof. Kom på massa barnmatsrecept i huvudet ja ville testa så de blev att plocka på sig lite å vid de tillfällena gillar jag extra priser på de jag ska ha tex 5kg potatis 10kr, 2askar färska champinjoner 5kr/st, färsk kycklingfilé 59kr/kg, färsk annanas 10kr, äpple 10kr/påsen, lax 69kr/frp...   


Så när vi kom hem åt prinsen å sen bytte vi blöja å satte oss å mös i fåtöljen, han somna rätt fort efter en hel dags bus med bästaste mormor, i säng med honom å sen ner å skala potatis å morötter, tärna hälften i små tärningar, slänga ihop lite potatis, lax, morot, purjo å nån enstaka ärta koka ihop å mixa å sen blanda i lite av de ovanstående tärnade - lite kryddor å sen klart. Så imorgon får vi se om de blev godkänt eller ej. Imorgon ska även kycklingfiléerna få sig en omgång! 



Tusen tack världens bästa mamma/mormor för hjälpen i helgen. Hoppas du hade en bra mors dag - jag älskar dig! :) /GU

Av Josefin - 18 maj 2011 14:47

JA! Idag är första gången jag fått lov att borsta tänderna på min prins, han brukar vägra öppna munnen men idag testa jag med lite bamse tandkräm på å han bara satt å gapa - stolt mamma! 



De har varit gnälligt några dagar nu, mat är inget man behöver... Fler tänder på g(?)


De börjar komma lite mer "ord" titt-tut, voff, mjau och bö! är de han kör mest på idag. Han e för söt när han glider runt i gå-stolen med en handduk och leker titt-tut, antigen är de ti-tu eller bö! som kommer när hans söta lilla ansikte tittar fram bakom handduken, kärlek! 


Av Josefin - 16 maj 2011 13:12

Nu är prinsen 10½månad, tänk att han snart är 1 helt år!? De går så sjukt fort, för fort. Han e så rörlig så medveten om allt som händer å allt han gör. Han står längre stunder utan att hålla i sig, kryper i 200km/h står å går mot allt, verkligen ALLT.


Nu vakna han måste gå.

Av Josefin - 16 maj 2011 13:02

Ja nu är de gjort, eller inte nu utan för ett tag sen 29/4 om jag ska vara precis. Kulorna är borta och min fläckiga är nu mera valack. Han va super duktig under kastreringen, dock väldigt trött. Lite strul har de varit efteråt då vi trodde han fått gaskolik efter 3-4dagar men i själva verket hade han bara jätte ont efter kastreringen så han har fått lite Metacam å sen har allt varit som vanligt! Han svullna upp natten till igår igen så han ska få en ny dos smärtlindring så han kan röra på sig så svullnaden kan lägga sig igen.


Igår va han åskådare när jag hoppa in storebror Gofy, till våren är de hans tur frågan är ju om ja sitter kvar då för jädrar i min låda va den fläckiga kan hoppa!



Nu lullar vi på i rundkorallen med jogging för att hålla igång såret efter kastreringen, när de läkt ihop är de dags för betessläpp och iår ska han få gå med stona, ojoj...


Till hösten är de galopp som står på schemat å sen vila under vintern så kör vi igång till våren igen, jag har som sagt inge bråttom å han e inte så stor än heller, mätte igår å han va 149cm vid manken å 152cm i bak, alltså +1cm i manken å oförändrat bak. Han borde ändå ha 10-11cm kvar att växa.

Ovido - Quiz & Flashcards