100706 - dagen då prinsen föddes

Alla inlägg under december 2010

Av Josefin - 25 december 2010 16:04

Yes så löd texten på prinsens body igår. 


Min dator är äntligen hemma igen, fungerande än så länge, jippi! 


Igår va de julafton, den bästa på 3år, dock samtidigt saknades Du... Förra året va delvis en jobbig jul då mormor för första gången inte kände igen oss, året innan va hon hos mamma på permisson och virra runt. Älskade ängel!

I alla fall så rulla mamma, Arne och Mysan in under förmiddagen, på eftermiddagen kom Andreas mamma, pappa, bror och mormor. Vi åt god mat, prata, öppna julklappar och hade riktigt trevligt. Snällast av alla hade prinsen varit som fick vääldigt många paket, ska rabbla upp längre ner så vi kommer ihåg vad han fick på sin första jul.

Till och med jag hade varit lite snäll som fick en efterlängtad stekpanna, tjocka varma strumpor, en fin tröja, en hemlig klapp och en lyx-kryssning av min älskade Andreas! Tack alla! Djuren hade tomten inte heller glömt hundarna fick både ben och leksaker, och missarna tonfisk, kladdmat och leksaker. 


Tur är de väl att vi ska ha fler barn i framtiden för prinsen hinner nog inte använda allt han fick igår (:


Nu kör vi

en tåg-sittpuff och en vagn-sittpuff, ett fårskinn, en stor bondgård, en "TV", en melodi mobil, en melodi nyckelknippa, en blinkande melodi sköldpadda, en learning puppy, tre mjukisbollar (färg,fisk,katt), fyra fingerdockor (ödla, orm, snigel, fjäril), en flodhäst-skallra, en nalle-skallra, en jätte mjukis elefant, en bil racebana, två pussel, en bankbräda, ett pull-along tåg, en vatten-spin val, en push-and-go lastbil, en massa buildning blocks, en brilliant basics, en fin fotoram, ett "göra-egen-mobil"-set, en kudde, en fräsig grön nappflaska, en Bamse prasselbok, en blubb-blubb badbok, en muminbok om Lilla My, en Hej-alla-djur bok, två lille Wille böcker och den skimrande barnkammarboken, en liten barbapappa väska och handduk plus en hemlig klapp. Sen fick han tre pyjamasar, tjugofyra par strumpor, sju par byxor, fem bodys, två tjocktröjor, sju tröjor och en Alfons overall. TACK för allt hälsar prinsen!
(kan hända att jag missat nått men jag tror jag fick med allt, ber om ursäkt om inte annat).


Idag har vi inte gjort speciellt mycket, den mesta ansträningen va att städa ur lilla röd som nu flyttat till Eskilstuna, älskade lilla bil! Arne åkte hem runt lunch och mamma åkte en bit in på eftermiddagen, så nu har vi tomt hus. Saknar mammsen trots att hon va här för bara ett par timmar sen... Önskar hon fanns närmare ganska ofta. Men förhoppningsvis kommer hon och hälsar på snart igen.


Nu ska vi äta lite sen ska prinsen köra ett race med sina nya grejer. God fortsättning!

Av Josefin - 20 december 2010 11:07

Ja idag ska vi hämta datorn! Junior sover lite nu sen ska han få lite mat å kläder på innan vi tar en dogwalk å sedan rullar mot kd. Får se hur många panikshoppare de är ute, om vi orkar gp runt lite eller bara gör de nödvändigaste å sen åker hem igen. Helgen har bestått av jobb å måla med en avslutande lugn söndag, eller Andreas hade städryck igår nedanstående jag sov i soffan... Älskade Karl!

Av Josefin - 17 december 2010 00:15

Idag fick jag ett oväntat sms, min dator e klar (!) fick dock inte bege mig ut i snöstormen för min man. Sen fick jag reda på att de va torsdag idag också, jag som trott att de varit onsdag hela dagen, illa! De betyder med andra ord att hela min planering är fel. Vet inte när jag ska ha tid att hämta datorn ens, imorgon och lördag jobbar jag. Söndag kanske om jag skjuter upp allt annat, åh blir då trött på mig själv! Allmänt arg nu när nattimmarna smyger sig på så ska inte vara långvarig då jag kommer spy ur mig galla då. Lite play-tv å sen sova.

Av Josefin - 16 december 2010 00:37

Ne jag ger upp, de finns inte tålamod till att sitta med den här jävla ipoden å skriva inlägg jag kommer åt massa grejer å de byts sida och stavas fel hela tiden. Visst skulle de funka om jag inte hade så bråttom med nej jag väntar in min dator. Sen att den säkert inte blir lagad på femtielva veckor eftersom de är siba som har den är ju mindre rockigt men men kanske springer över en dator så jag kan skriva ett inlägg annars är de bara å vänta....

Av Josefin - 13 december 2010 01:39

Ja inläggen ekar tomt och inte bara pga tidsbrist utan även för att min dator är hos datordoktorn. Nu testar jag att gör ett inlägg via vår iPod touch men de går inte så fort och lär bli antal stavfel.. Allt rullat på som vanligt precis som de ska :) största händelsen sen sist är att prinsen döptes igår, lite trött å gnällig men han skötte sig jättebra. Är super nöjd med kyrkan, den va jättefin och lagom stor. Vi va 26 vuxna och 2 barn plus prinsen. Min sida reprensenterades av mamma å Arne (som i de stora hela är dem enda jag har, i alla fall som bryr sig...) dagen till ära fick jag dock lite tillskott av bästaste julia och hennes mamma Kristina, tack! Tur Andreas har mycket släkt även om de bara va ett urval av dem som kom. Jag är jätte nöjd med dagen och vi har ett fint minne att bära med oss. Tack till alla som gjorde dagen till en toppen dag å tack bästaste svärmor Helena för hjälpen med bakningen! Efter fika massa prat och paketöppning börja folket rulla hem järngänget städade lite fort och sen skiljdes vi av på parkeringen. Mamma å Arne följde med hem för lite mat innan dem begav sig hemåt för den här gången. Lite slappande i soffan innan jag rullade iväg till jobbet, kvällen blev inte som planerat men de löste sig rätt bra ändå, jag är i alla fall flexibel de kan ingen säga nått om. Diskplock, dealer, garderobiär, springflicka å städ hann jag med på dem få timmarna. Vilket betyder att den här söndagen varit lugn, vart hemma i princip hela dagen med undantag för stallet och en sväng i stan. Ni har handen jag skriver med somnat så bäst att avrunda. Får se om jag orkar kringla så här nå mer.

Ovido - Quiz & Flashcards