100706 - dagen då prinsen föddes

Direktlänk till inlägg 25 december 2010

My first christmas

Av Josefin - 25 december 2010 16:04

Yes så löd texten på prinsens body igår. 


Min dator är äntligen hemma igen, fungerande än så länge, jippi! 


Igår va de julafton, den bästa på 3år, dock samtidigt saknades Du... Förra året va delvis en jobbig jul då mormor för första gången inte kände igen oss, året innan va hon hos mamma på permisson och virra runt. Älskade ängel!

I alla fall så rulla mamma, Arne och Mysan in under förmiddagen, på eftermiddagen kom Andreas mamma, pappa, bror och mormor. Vi åt god mat, prata, öppna julklappar och hade riktigt trevligt. Snällast av alla hade prinsen varit som fick vääldigt många paket, ska rabbla upp längre ner så vi kommer ihåg vad han fick på sin första jul.

Till och med jag hade varit lite snäll som fick en efterlängtad stekpanna, tjocka varma strumpor, en fin tröja, en hemlig klapp och en lyx-kryssning av min älskade Andreas! Tack alla! Djuren hade tomten inte heller glömt hundarna fick både ben och leksaker, och missarna tonfisk, kladdmat och leksaker. 


Tur är de väl att vi ska ha fler barn i framtiden för prinsen hinner nog inte använda allt han fick igår (:


Nu kör vi

en tåg-sittpuff och en vagn-sittpuff, ett fårskinn, en stor bondgård, en "TV", en melodi mobil, en melodi nyckelknippa, en blinkande melodi sköldpadda, en learning puppy, tre mjukisbollar (färg,fisk,katt), fyra fingerdockor (ödla, orm, snigel, fjäril), en flodhäst-skallra, en nalle-skallra, en jätte mjukis elefant, en bil racebana, två pussel, en bankbräda, ett pull-along tåg, en vatten-spin val, en push-and-go lastbil, en massa buildning blocks, en brilliant basics, en fin fotoram, ett "göra-egen-mobil"-set, en kudde, en fräsig grön nappflaska, en Bamse prasselbok, en blubb-blubb badbok, en muminbok om Lilla My, en Hej-alla-djur bok, två lille Wille böcker och den skimrande barnkammarboken, en liten barbapappa väska och handduk plus en hemlig klapp. Sen fick han tre pyjamasar, tjugofyra par strumpor, sju par byxor, fem bodys, två tjocktröjor, sju tröjor och en Alfons overall. TACK för allt hälsar prinsen!
(kan hända att jag missat nått men jag tror jag fick med allt, ber om ursäkt om inte annat).


Idag har vi inte gjort speciellt mycket, den mesta ansträningen va att städa ur lilla röd som nu flyttat till Eskilstuna, älskade lilla bil! Arne åkte hem runt lunch och mamma åkte en bit in på eftermiddagen, så nu har vi tomt hus. Saknar mammsen trots att hon va här för bara ett par timmar sen... Önskar hon fanns närmare ganska ofta. Men förhoppningsvis kommer hon och hälsar på snart igen.


Nu ska vi äta lite sen ska prinsen köra ett race med sina nya grejer. God fortsättning!

 
 
Julia

Julia

26 december 2010 14:32

Men han har ju inte fått min än ;)

http://burklesk.blogg.se

Josefin

26 december 2010 15:39

Ne ja vet :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 24 augusti 2011 14:22

Trots att jag gillar bloggplatsen är de tyvärr så att de inte finns nån app till min telefon. Sen jag skaffa mig min smarta telefon är jag aldrig inne via datorn vilket resulterat i att de inte blivit något bloggat på länge.    Gör ett försök med...

Av Josefin - 14 juli 2011 20:45

Idag kasta jag mig upp på min fläckiga för att kolla om han kom ihåg skritt och trav, vilket han självklart gjorde. Han har bara fått hukuna matata på betet i sommar för att äta upp sig å växa, men nu tyckte jag att de va dags för lite repetition. Br...

Av Josefin - 1 juni 2011 23:44

Idag skrev vi ansökningspapper till dagis, eller förskola som de så fint ska heta nu förtiden. Tänk att prinsen snart är så stor! De går undan vill jag lova men än får jag ha han hemma lite till <3 ...

Av Josefin - 1 juni 2011 15:07

Finns de nått som är underbarare än när ens barn somnar i ens famn(!?) Så nära nära, Fyra ögon som tittar på varann innan två sakta sakta rullar in i sömn. Hela kroppen sprudlar av kärlek, hela kroppen blir varm, man andas sakta sakta för att inte vä...

Av Josefin - 1 juni 2011 12:19

Tiden går fort, 1juni idag vilket betyder att de är 25dagar kvar tills vi sitter nere på Rhodos. Vilket även betyder att de är dags att fixa pass, tänka på vad som ska packas - jag har koll nu men frågan är hur mycket jag glömmer när de väl är dags(?...

Ovido - Quiz & Flashcards