100706 - dagen då prinsen föddes

Direktlänk till inlägg 13 december 2010

Ingen dator

Av Josefin - 13 december 2010 01:39

Ja inläggen ekar tomt och inte bara pga tidsbrist utan även för att min dator är hos datordoktorn. Nu testar jag att gör ett inlägg via vår iPod touch men de går inte så fort och lär bli antal stavfel.. Allt rullat på som vanligt precis som de ska :) största händelsen sen sist är att prinsen döptes igår, lite trött å gnällig men han skötte sig jättebra. Är super nöjd med kyrkan, den va jättefin och lagom stor. Vi va 26 vuxna och 2 barn plus prinsen. Min sida reprensenterades av mamma å Arne (som i de stora hela är dem enda jag har, i alla fall som bryr sig...) dagen till ära fick jag dock lite tillskott av bästaste julia och hennes mamma Kristina, tack! Tur Andreas har mycket släkt även om de bara va ett urval av dem som kom. Jag är jätte nöjd med dagen och vi har ett fint minne att bära med oss. Tack till alla som gjorde dagen till en toppen dag å tack bästaste svärmor Helena för hjälpen med bakningen! Efter fika massa prat och paketöppning börja folket rulla hem järngänget städade lite fort och sen skiljdes vi av på parkeringen. Mamma å Arne följde med hem för lite mat innan dem begav sig hemåt för den här gången. Lite slappande i soffan innan jag rullade iväg till jobbet, kvällen blev inte som planerat men de löste sig rätt bra ändå, jag är i alla fall flexibel de kan ingen säga nått om. Diskplock, dealer, garderobiär, springflicka å städ hann jag med på dem få timmarna. Vilket betyder att den här söndagen varit lugn, vart hemma i princip hela dagen med undantag för stallet och en sväng i stan. Ni har handen jag skriver med somnat så bäst att avrunda. Får se om jag orkar kringla så här nå mer.

 
 
Julia

Julia

13 december 2010 08:59

Tack för att vi fick komma, det var superfint och som sagt nära till tårar :P

http://burklesk.blogg.se

 
Ingen bild

Marion

13 december 2010 19:29

Jag hade suttit på din sida om jag inte döpt min egen unge samma dag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 24 augusti 2011 14:22

Trots att jag gillar bloggplatsen är de tyvärr så att de inte finns nån app till min telefon. Sen jag skaffa mig min smarta telefon är jag aldrig inne via datorn vilket resulterat i att de inte blivit något bloggat på länge.    Gör ett försök med...

Av Josefin - 14 juli 2011 20:45

Idag kasta jag mig upp på min fläckiga för att kolla om han kom ihåg skritt och trav, vilket han självklart gjorde. Han har bara fått hukuna matata på betet i sommar för att äta upp sig å växa, men nu tyckte jag att de va dags för lite repetition. Br...

Av Josefin - 1 juni 2011 23:44

Idag skrev vi ansökningspapper till dagis, eller förskola som de så fint ska heta nu förtiden. Tänk att prinsen snart är så stor! De går undan vill jag lova men än får jag ha han hemma lite till <3 ...

Av Josefin - 1 juni 2011 15:07

Finns de nått som är underbarare än när ens barn somnar i ens famn(!?) Så nära nära, Fyra ögon som tittar på varann innan två sakta sakta rullar in i sömn. Hela kroppen sprudlar av kärlek, hela kroppen blir varm, man andas sakta sakta för att inte vä...

Av Josefin - 1 juni 2011 12:19

Tiden går fort, 1juni idag vilket betyder att de är 25dagar kvar tills vi sitter nere på Rhodos. Vilket även betyder att de är dags att fixa pass, tänka på vad som ska packas - jag har koll nu men frågan är hur mycket jag glömmer när de väl är dags(?...

Ovido - Quiz & Flashcards