100706 - dagen då prinsen föddes

Alla inlägg den 16 maj 2011

Av Josefin - 16 maj 2011 13:12

Nu är prinsen 10½månad, tänk att han snart är 1 helt år!? De går så sjukt fort, för fort. Han e så rörlig så medveten om allt som händer å allt han gör. Han står längre stunder utan att hålla i sig, kryper i 200km/h står å går mot allt, verkligen ALLT.


Nu vakna han måste gå.

Av Josefin - 16 maj 2011 13:02

Ja nu är de gjort, eller inte nu utan för ett tag sen 29/4 om jag ska vara precis. Kulorna är borta och min fläckiga är nu mera valack. Han va super duktig under kastreringen, dock väldigt trött. Lite strul har de varit efteråt då vi trodde han fått gaskolik efter 3-4dagar men i själva verket hade han bara jätte ont efter kastreringen så han har fått lite Metacam å sen har allt varit som vanligt! Han svullna upp natten till igår igen så han ska få en ny dos smärtlindring så han kan röra på sig så svullnaden kan lägga sig igen.


Igår va han åskådare när jag hoppa in storebror Gofy, till våren är de hans tur frågan är ju om ja sitter kvar då för jädrar i min låda va den fläckiga kan hoppa!



Nu lullar vi på i rundkorallen med jogging för att hålla igång såret efter kastreringen, när de läkt ihop är de dags för betessläpp och iår ska han få gå med stona, ojoj...


Till hösten är de galopp som står på schemat å sen vila under vintern så kör vi igång till våren igen, jag har som sagt inge bråttom å han e inte så stor än heller, mätte igår å han va 149cm vid manken å 152cm i bak, alltså +1cm i manken å oförändrat bak. Han borde ändå ha 10-11cm kvar att växa.

Av Josefin - 16 maj 2011 12:49

Igår va de en underbar söndag, en heldag i stallet - 7h - med inhoppning av Gofy (fy fan va underbart de va!) efteråt grilla vi å prata massa strunt, å sen tog ja hand om min Fläckiga som blivit jättesvullen igen... Men han ska få en ny dos Metacam så hoppas vi de ger sig snart! 


 



De vita hindret va helt klart svårare än de blå/gula, ganska självklart då de vita smälter in i underlaget.


Efter ett tag trilla poletten när att man ska skjuta ifrån med bakkärran å inte bara springa å lyfta benen när hindret kommer å jisses vilken skillnad! De va inte bara jag som va lycklig de va Gofy också :)

50cm ungefär å jag e verkligen skit nöjd!

Ovido - Quiz & Flashcards