100706 - dagen då prinsen föddes

Alla inlägg den 22 september 2010

Av Josefin - 22 september 2010 23:45

Imorse när vi somnat om några gånger vakna jag tillslut vid halv tolv, lilleman sov fortfarande så jag smög ner och började plocka fram frukost, prata med mamma/mormor i telefon och innan vi la på sa jag "jag lovar att Theodor kommer vakna så fort jag öppnar yoghurten...", vi la på jag tog yoghurten och öppnade den när jag hörde hur de började skrika uppe i sängen, suck... Bara hämta prinsen, byta blöja och ta med honom ner. Han smakade lite yoghurt å tyckte de va väldigt gott, vilket även resultera i att han blev vansinnig när han inte fick mer, men de gick att muta med flaskan.


   yoghurt monster

 


Efter vår sena frukost sa de BRAK i blöjan så då fick vi springa upp och torka bajs. Så nu har de varit bajskalas två dagar i rad, så nu håller vi alla tummar och tår för att de ska hålla i sig framöver. Bara 1månad kvar tills vi kan börja med katrinplommonpuren och då kommer de komma bajs vill jag lova!

 


Idag kom de post till prinsen hans Bäst of Mora Träsk damp ner i brevlådan så jag skynda ut och hämta den, vi tittade på dvdn och dansade å sjöng med. Dagens favorit blev hårdrocksversionen av bä bä vita lamm.


Bä, bä, vita lamm
Har du någon ulli-rulli-rull
Ja, ja, kära barn
Jag har säcken fulli-rulli-rull
Helgdagsrock åt far, yeah
Och söndagskjol åt mor, yeah
Och två par strumpor
Åt lille, lille bror, yeah yeah

Bä, bä, vita lamm
Har du någon ulli-rulli-rull
Ja, ja, kära barn
Jag har säcken fulli-rulli-rull
Helgdagsrock åt far, yeah
Och söndagskjol åt mor, yeah
Och två par strumpor
Åt lille, lille bror, yeah yeah


Och självklart med tillhörande dans :)
Antingen sjöng jag roligt eller såg rolig ut för han skratta och skratta och skratta, lilla prinsen. Sen blev han trött, men vägra sova, slumra till nån minut sen va han klarvaken tills han och pappa gick på prommenad med hundarna. Jag åt lite mat och åkte sen till hästaplutten, vilket resultera i en Stockholmsresa sista helgen i november, då jag Sofia, Gunnel, Jana och Hermann ska på horse show. Vet inte när jag va där sist, men de kommer bli riktigt skoj.


Tog massa kort på prinsen idag så här kommer en bildbomb!


      




         
         
       




Nu kanske ni undrar vad han funderar på och vad som är så roligt jo


  


de lilla biet i sängmobilen...




        
        
        
        
     







  







     
     







  







        
        
        
        
        


Skulle kunna fortsätta ovanstående bildserie i en oändlighet för prinsen låg och skratta flera minuter :)








  





  









      
Godnatt
Ovido - Quiz & Flashcards