100706 - dagen då prinsen föddes

Alla inlägg den 13 september 2010

Av Josefin - 13 september 2010 16:06

    


12 minuter senare...


          


12 minuters skillnad mellan korten på prinsen i pyjamas och i body, vad hände då?

Jo vi hade stooora bajskalaset i Bjb, och sen när vi torkat oss rena igen så klämde prinsen i och sprut sa de som kom de bajs på hela mammas mage som sedan rann så mysig ner på låren å vidare ner till golvet. Men lika lycklig är jag för de, för vi har haft en morgon med magknip så de känns skönt att han fick ut allt :) Hela sanningen är att han kräktes ner pyjamasen så vi ska inte skylla på bajset där. Som ni ser är valen i gymmet rolig, spegeln har gått ganska bra och så fick han fatt i lejonet som låter när man rör de. Första gången jag la ner honom (i pyjamasen) hann han ligga i kanske 4minuter innan de sa brak och vi fick springa upp så de inte skulle läcka ut på kläderna och i gymmet. Andra gången dög de å ligga i kanske 3minuter innan man skulle upp och sitta hos mamma. Och nu ligger han här bredvid mig och äter mat.


Vi va ute med hundarna för nån timme sen och då kom de en gubbe på cykel, en fet skåning som har stod och tjata hål i huvudet på mig. Han försökte tala om att han e bäst på hunduppfostran, tur de kom en HSB gubbe efter 30minuter så vi kunde smita iväg och överlämna skåningens tjat till HSB:aren. I och försig va de rätt roligt att lyssna på honom för han ändrade sina historier hela tiden. Jag bara log å sa "mm" eller "aa" ibland. Fick väl smaka på min egen medicin för jag e ju rätt bra på å tjata jag också...


Vi vandra i alla fall vidare som familjen mongo, måste se lite roligt ut när jag jag kommer med barnvagn, 2 stora hundar och 2 katter på våra promenader. Thromb tror han e hund, för han springer med hela varvet å så går han å kissar på stora gräsmattan där Iza brukar kissa. Grannens katt Plutten följer bara med en bit sen vänder han och går hem, så sitter han och väntar på min bil när vi kommer. 


Nu håller prinsen på å somna så jag ska bädda ner oss i soffan och slå på en film. Andreas går kvällen den här veckan så han kommer nog inte försen efter klockan sju nån gång.


  

Älskade unge!

Av Josefin - 13 september 2010 15:51

4prinsar har jag i min familj, 3 tröttmösser å 1 hjärndöd :)

       

      

Mina trötta prinsar och så hjärndöda Thromb :)

Av Josefin - 13 september 2010 00:07

Så va helgen förbi...


I lördags kom mamma, Mulan och P-a på förmiddagen, vi fikade lite och åkte sedan in till stan och mötte upp Andreas som jobbat, bytte bil och bagav oss mot Karlstad. In på stuvbutiken, bort till bergvik där min man köpte 1par snygga jeans och 3st t-shirts (i storlek M!!!) mamma/mormor yra om att hon köpt nån väska också :P  Efter de åkte vi vidare till Ikea, åt mat och mata Theodor i restaurangen, sen skulle stor shoppingen börja. Hade planerat att köpa massa massa mer av den billiga handduken Näckten för att de går åt till kiss, bajs å kräks här hemma, men dem va ju givetvis slut, kanske skulle komma in till veckan. Skit samma, de blev i alla fall 2st mobiler, saxar, äggskärare, knivar, spottar och 2st spagettislevar, väldigt lite för att vara jag på Ikea :)


Efter Karlstad turen åkte vi mot stan igen och mot farfar Tomas och farmor Helena, mamma/mormor och P-a gick husesyn och sen fikade vi en stund. Sen åkte jag, Theodor och mamma/mormor till stallet medans Andreas och P-a åkte hem till hundarna. Theodor tyckte de va mindre roligt att vara i stallet så mormor fick ta hand om honom medans jag greja lite snabbt. Sen tog vi traktorn och åkte hem på den lilla grusvägen, inga älgar såg vi. När vi kom hem blev de fika och sen somna mormor i soffan så då fick vi se till att lägga henne ;)


Söndag va de idag och vi åt genemsan frukost och hade sångstund för Theodor. Satt å tjata lite innan mamma/mormor, Mulan och P-a begav sig hem mot E-tuna igen. Efter de blev jag HURTIG kan man säga, har målat klart panelen i hela övre hallen, satt upp 6st hyllor, 1 badhandukshängare och massa krokar i badrummet, plus att jag skruvat loss allt och silikonerat hålen för att sedan skruva tillbaka allt samt att jag har silikonerat om runt alla lister. Tvättat och hängt tvätt. Hängt upp mobilerna jag köpte till Theodor, så nu har han massa å titta på :) Och till sist fick jag gå ett varv med dammsugarn och städa efter mig.


Andreas och Theodor va på utflyck för sig själva medan jag greja sen när dem kom hem igen så fick jag mig ett stort leende och joller från prinsen när han såg mig, mammas goding! Andreas la honom på sängen i gästrummet å där låg han överlycklig och sprattla med både armar och ben å jollra hej vilt, gullunge!


När jag ställt i ordning allt på övervåningen och gick ner hade min bästaste man gjort mat och tänt ljus i vardagsrummet, mys :) Vi hann nästan äta en hel middag innan junior vakna och skulle bli road. Efter maten hade klockan rustat iväg så att jag fick kasta in hundarna i bilen och åka till Tarragon, gav han mat och kasta ut honom i hagen till Curre och Zan. Mockade, gjorde mat och fyllde på med spån. Dizel sprang runt helt överlycklig (åt säkert massa bajs) men kom så fort jag vissla, duktig hund! :) Iza fislort satt i bilen och ville inte hoppa ut å springa runt när de va mörkt. När vi dolat en stund och blivit ihjälskrämda av 2 stooooooora paddor åkte vi hemmåt. Andreas hade gjort mys igen denna gången med kvällste :) Vi tittade lite på första skivan av Luftslottet som sprängdes å sen gick vi upp och la mina prinsar, nu sover dem så sött i varsin säng. Jag har grejat lite med JPC scheman så jag är förberedd framöver. Å nu sover hela lilla familjen, Thromb kröp precis in i bädden under byrån så nu är de bara jag som e vaken. Ska snart ta natten jag också så jag orkar upp imorrn. Då ska vi ringa facket, försöka måla lite och kanske ta en tur in till stan :)

Ovido - Quiz & Flashcards