100706 - dagen då prinsen föddes

Alla inlägg den 18 september 2010

Av Josefin - 18 september 2010 01:58

Idag har jag och prinsen varit till Karlstad för lite shopping, först till IKEA och köpte handdukar (40stycken! fick de bli, så nu kanske jag inte behöver tvätta varje dag..), blev även: 1gardinstång till gästrummet, 1äppeldelare till andreas, 1fotboll till hundarna, 3x2st örngott till sängen, 1paraply, 2x2st krokar till hallen och tillsist 2 förpackningar med överdrag till jackor som jag ska ha nere i källaren. När vi åkte till Karlstad verkligen vräkte regnet ner och extra mycke när vi skulle gå från parkeringen till ingången på IKEA, när vi väl kommit innanför dörrarna ser jag att jag glömt skötväskan och maten, på med regnskyddet igen och ut i regnet. Letade upp handdukarna lite fort å samla på mig 40st, billiga och bra till bebis bajs, kiss och kräks, 2kr/st dör man inte av. Sen ville prinsen inte ligga i vagnen så vi gick till restaurangen och bytte kissblöja och åt mat (inte jag). Sen vandra vi vidare där inne, lampor är så roligt att titta på... På avdelningen med förvaring la prinsen av världens spya på golvet, jag leta upp en tjej som jobbade där och bad om papper men hon sa så snällt att hon skulle torka upp åt mig, tack sa jag.


Efter IKEA åkte vi till bergvik, jag kasta i mig en halv smörgås på subway och sen gick vi in på coop, kollade om dem hade nå bra hästtäcke men de hade dem inte, så då gick vi till cd-avdelningen och letade efter Mora Träsk skiva med honky tonk, hitta ingen sån men de blev 2st andra. Tillsist gick vi in på H&M hade tänkte köpa nått till mig för presentkortet jag fick av Tomas och Helena, hittade en jacka men inte i rätt storlek, så de fick bli en overall som ser ut som en liten björn och en super frän basker till prinsen. När jag skulle betala ringde Andreas och undra vart vi va, klockan hade rusat iväg så de va bara till att åka hem. Innan vi styrde kosan hemmåt fick vi byta bajsblöja i bilen, tur man har en traktor.


Hela vägen hem poppade vi en av de nya skivorna, tur barnsånger är rätt lätta så jag hann lära mig dem å kunde sjunga med. Vissa kände man igen från när man själv va liten men de va lite upp-poppat så de va svårt å hänga med ändå. I stan bytte jag bort traktorn och prinsen mot andra volvon så jag kunde åka till Tarragon. När jag kom hem efter stallet hade Andreas hunnit gå långpromm med hundarna, dammsugit, plockat undan i v.rummet, fixat disken och badat kvällsbadet med Theodor, han e rätt bra ibland min karl :)


Efter maten började vi titta på första skivan av luftslottet som sprängdes, men eftersom Andreas blev trött fick vi bryta mitt i. Undra jag hur den amerikanska versionen kommer bli, bättre än den svenska känner jag på mig, så de ska bli intressant å se. Ingen av dem kommer ju slå böckerna men ändå.


Nu ligger vi i sängen, Andreas till höger om mig och prinsen vid fotändan i sin säng, båda sover så gott så. Imorgon är jag lovad sovmorgon, vilket betyder att jag antagligen vaknar jättetidigt och är pigg å inte kan somna om.


Satt å luska runt efter en Mora Träsk skiva med Honky tonk å hitta en bäst of på cdon, 2skivor + 1dvd för 94kr + frakt, de är taget. Blir att beställa imorrn eftersom jag inte orkar krongla med betalning nu.


Hamnade efter en bil på väg hem från stallet och hans bälteslampa lyste så de syntes genom bakrutan. Jag förstår inte varför folk är så dåliga på att använda bälte, de är en billig livlina. Speciellt på stallvägen som är kurvig och djurrik, undra om dem e lika kaxiga när dem flyger genom rutan?


Har lite kort i mobilen som jag ska ladda över imorgon, ska även ta kort på prinsen i baskern, han blev så sjukt söt i den! Ser ut som en liten farbror :)


Nu är klockan snart halv tre så kanske bäst å ta natten... Blir sena nätter eftersom allt e tyst å lugn å jag får en stund för mig själv när alla andra sover.

Ovido - Quiz & Flashcards