100706 - dagen då prinsen föddes

Alla inlägg den 1 september 2010

Av Josefin - 1 september 2010 23:09

Idag har vi haft en bra dag å lite flyt. I förmiddags hade vi STORAbajs kalaset i Bjb! Herregud va bajs de kom = lycklig mamma, ledsen Theodor. Vet inte varför men lillprinsen skriker å gråter alltid efter han har bajsat, lyckskrik/-tårar kanske?


Har även lyckats lösa allt med telia idag, höll dock på å få utbrott på nån jävla Martin som koppla bort mig medans jag pratade(!), som tur va kom jag till en jättetrevlig tjej som löste allt tillslut...


När pappa Andreas kom hem från jobbet åkte jag iväg till Tarragon som sov inne inatt, greja å fixa, prata strunt med dem andra i stallet å begav mig hem lagom till fångarna på fortet. Hade tänkt å göra pannkaka till kvällsmat men tänkte inte på att vi inte hade mjölk hemma, har inte riktigt gått in i huvudet att vi sluta dricka mjölk för 6veckor sen... Fick bli macka å te istället.


Tarragon, ja han har nog växt lite i sommar, här e två bilder från igår (dock inte dem bästa men ändå)


    

Gambler's Tarragon

 

Igår gjorde vi inte mycket för världen, låg mest å myste under täcket i soffan. Jag åkte en snabbis till stan när pappa Andreas kom hem från jobbet. In på jysk å köpte ljushållare å in på maxi å köpte äpplen, morötter å daim. Sen iväg till stallet å fixa me Tarragon, longera lite för å kolla att han inte glömt allt för mycket under sommaren, sen bar de hemmåt å kolla på tv innan vi tog natten.


Tim å Alex fick sin Lucas igår också, lite besviken att hon fick snitt för då fick hon ju inte känna den där smärtan när huvudet står still innan man trycker på å bebisen glider ut... Men när hon berättat sin "förlossningsberättelse" kanske jag tycker hon hade tillräckligt ont :P


Nu sover mina prinsar här bredvid mig, inte klokt va en liten 2månaders bebis tar upp plats i sängen :) Jag ska slå på ett avsnitt av vem vet mest å försöka sova så inte mamma/mormor kallar oss latmaskar imorrn när hon ringer :)

Ovido - Quiz & Flashcards