100706 - dagen då prinsen föddes

Alla inlägg den 20 mars 2011

Av Josefin - 20 mars 2011 23:24

Idag har varit en ganska lugn dag, jag har haft mensvärk från helvetet enda tills nu på em/kvällen efter att jag och Theodor somnade på eftermiddagen.


Prinsen och jag va ute och gick med hundarna i solen på förmiddagen, prinsen åkte framlänges och skratta så han kikna till hundarnas bus i snön. På eftermiddagen har vi lekt och bara varit, efter middagen som Andreas laga(!) så tog vi oss en tur till staden för att handla lite smått och gott samt cola till min onda mage. Sen när vi kom hem satte storkokarn igång! 3kg köttfärs, 1kg grytkött samt 1kg kycklingfiléer och en massa rotfrukter m.m fick sätta sina liv till för att bli köttgryta, köttfärssås, lasange och kycklinggryta - så nu har prinsen och jag mat ett ganska bra tag framöver. I skrivande stund väntar jag på att min lasange ska bli klar och att Theos kycklinggryta ska koka lite till sen ska jag portinera hans köttfärssås och sen hoppa i säng.


Köpte coscos, bulgur och matvete förut, inte till mig själv utan till lillprinsen. Har aldrig gjort något av de tidigare men den oskulden ska vi ta imorgon tänkte jag. Han gillar coscos och kycklinggryta på burk så imorgon blir de en hemlagad variant. Skulle ha köpt linser också men de hitta jag inga så de får vi laga nån dag i veckan istället. Har lite torka på barnmatsidéer just nu frysen består av olika kycklinggrytor, köttfärssåser, köttgrytor, torsk med rotfrukter och rotfruktspuréer i olika kombinatoner, men de känns så tråkigt. Linser vet ja att man kan slänga ihop men vad mer?

Av Josefin - 20 mars 2011 23:11

Igår lördag hade jag en heldag i stallet, en mycket bra sådan! Blev väckt klockan åtta av prinsen och älskade mannen - vi gick ner och åt frukost tillsammans och klädde sedan på oss för att dela upp oss för dagen. Prinsen till farmor, älskling till Sthlm och jag till hästarna. Halvt död med stil som en zombie efter nattjobb rulla jag in på stallplan där de redan va aktivitet i ridhuset. Super söta Cyrillo va i full gång med löshoppningen, han är ett blivande hoppämne vill jag lova! Efter superponnyn va de curre, sen min hoppstjärna som dagen till ära inte visade mycke växtvärk alls - så imorgon blir de upp och försöka rida, efter de tog vi Skipper, Gofy, Madness och sist men inte minst lilla April. Efter de byggde vi trailbana och sen va de grillpaus, under tiden börja de rulla in massa westernhästar på RR. Totalt under dagen va 16st hästar i ridhuset för dagens aktiviteter. Min fläckiga kom på att han va hingt å gick å gnägga (skrek) och jag blev tokig - de värsta jag vet är när de skriker sådär! Men när han fått spana in brudarna i ridhuset blev han tyst och skötte sig bra, lite bängel men de tar jag efter hans vintervila. 


Hoppningen gick kanon måste jag säga, de va ett bra tag sen då jag inte kunnat vara med de senaste gångerna men så fort poletten trilla ner va han min blivande hoppestjärn igen. Avståndsbedömning, teknik, fart, smidighet, klokhet ja han har allt. Frågan är hur jag ska kunna sitta kvar på honom i framtidens omhoppningssvängar!? Han hoppa tunnor ståendes med kryss framför idag, utan att ens anstränga sig. Min kärlek!


Har även fått äran att hoppa in Tarragons bror Gofy, va tänkt att jag skulle hoppa in hans andra bror Madness först men han är mer eller mindre såld så jag han aldrig ens upp på ryggen. Gofy har god teknik men lite för bråttom vid löshoppningen - så med en lugn ryttare på ryggen om kan bromsa upp lite blir han nog en bra hopphäst. Tänkt kasta mig upp på ryggen redan imorgon, dock inte för att hopa utan först ska vi lära känna varann.

Av Josefin - 20 mars 2011 19:00

Japp idag gör han de själv utan minst problem - ställer sig upp mot vår sänggavel. Drar i garinen och blomkrukan i fönstret = jätte roligt. Bang bom, kryp fram till kuddarna ta tag i sänggaveln och ställ dig upp - tada!

Ovido - Quiz & Flashcards