100706 - dagen då prinsen föddes

Alla inlägg den 12 mars 2011

Av Josefin - 12 mars 2011 19:15

Ikväll har vi haft vår första riktiga familjemiddag. Både jag prinsen och Andreas åt samma sak - köttfärssås och makaroner. Prinsen gapa stort och tyckte de va gott trors hela små makaroner i, tuggar fint och är nöjd med livet. Prinsens köttfärssås va med morot och vitlök och våran med lök och chili, samma men lite olika smaksatt bara.


Idag har jag och prinsen vart på Lucas fina dop, han skötte sig exemplariskt med sitt poker face. Prinsen skötte sig bra han med, prata lite i kyrkan men inge skrik och gnäll. Jag som bröt ihop under sista psalmen då de va samma som på mormors begravning, tur Lina satt bredvid så hon kunde trösta lite, nu har jag två minnen tills nästa gång jag hör den vackra psalmen igen. Efteråt bröt min prins ihop totalt, dålig sömn i komibantion med hunger brast totalt, men som vanligt somna han som en stock när jag satte in honom i bilen. Ett stort tack till familjen Kleman/Nyman för idag! :)


Ikväll är de jobb som står på schemat. Imorgon fyller svärmor år så vi ska dit och äta och fika, mumms! Sen har jag insläppet i stallet på kvällen å sen är de söndagsmys i soffan och ladda inför en ny vecka.

Av Josefin - 12 mars 2011 17:00

Idag när vi va och tanka strax innan dopet tyckte jag min lilla prins sa mamma, eller nått väldigt liknande. När jag satte mig i bilen titta han på mig och sa nått i stil med mamma och log, beröm från mig och så sa han likadant igen. Om jag har fått fel i huvudet eller om de va så vet jag inte(?) Han har ju sina egna ord för mamma och pappa men de här va mer ma-ma, typ kanske, ja vet inte...

Ovido - Quiz & Flashcards