100706 - dagen då prinsen föddes

Alla inlägg den 18 mars 2011

Av Josefin - 18 mars 2011 22:30

Idag hoppa jag upp på min fläckiga för fjärde gången. Gick bra de första 5-10minuterna vi skritta runt i ridhuset, enda tills Corazon fick ryck ute i hagen och skrek och sprang runt som en galning i hagen. Och ja Tarragon är ju hans halva så han blev väldigt orolig inne i ridhuset när han inte såg vad som hände så han började tramsa med att skrika tills svar och visste inte om han skulle gå fram bak eller upp med mig på ryggen, när han lugnat ner sig så hoppade jag av och hämtade en longerlina - sen fick han jobba på ordentligen. När han kändes helt lugn och lugnet hade lagt sig utanför satte jag upp igen och han va lika duktig som i början av "passet". Vi skritta och trava i bägge varven, träna på avsaktningar och halter. Han travar nästan ett helt varv nu, han saktar av precis vid ingången till ridhuset (han tyckte nog han skulle få gå in och äta mat istället för att springa runt i ett ridhus när mörkret lagt sig över RR). Efter en liten stund av lycka och beröm nöjde vi oss för dagen och gick upp till stallet för att äta kvällsmat och mysa.


Imorgon kommer mamma och på söndag är de loppis i ridhuset så de blir inte att hoppa upp försen kanske tisdag nästa vecka, men som jag alltid sagt så har jag inte bråttom, jag skyndar långsamt - de sista jag vill är att ha en trasig häst pga att jag själv varit dumdristig. 

Ovido - Quiz & Flashcards