100706 - dagen då prinsen föddes

Direktlänk till inlägg 20 mars 2011

De fick offra sina liv

Av Josefin - 20 mars 2011 23:24

Idag har varit en ganska lugn dag, jag har haft mensvärk från helvetet enda tills nu på em/kvällen efter att jag och Theodor somnade på eftermiddagen.


Prinsen och jag va ute och gick med hundarna i solen på förmiddagen, prinsen åkte framlänges och skratta så han kikna till hundarnas bus i snön. På eftermiddagen har vi lekt och bara varit, efter middagen som Andreas laga(!) så tog vi oss en tur till staden för att handla lite smått och gott samt cola till min onda mage. Sen när vi kom hem satte storkokarn igång! 3kg köttfärs, 1kg grytkött samt 1kg kycklingfiléer och en massa rotfrukter m.m fick sätta sina liv till för att bli köttgryta, köttfärssås, lasange och kycklinggryta - så nu har prinsen och jag mat ett ganska bra tag framöver. I skrivande stund väntar jag på att min lasange ska bli klar och att Theos kycklinggryta ska koka lite till sen ska jag portinera hans köttfärssås och sen hoppa i säng.


Köpte coscos, bulgur och matvete förut, inte till mig själv utan till lillprinsen. Har aldrig gjort något av de tidigare men den oskulden ska vi ta imorgon tänkte jag. Han gillar coscos och kycklinggryta på burk så imorgon blir de en hemlagad variant. Skulle ha köpt linser också men de hitta jag inga så de får vi laga nån dag i veckan istället. Har lite torka på barnmatsidéer just nu frysen består av olika kycklinggrytor, köttfärssåser, köttgrytor, torsk med rotfrukter och rotfruktspuréer i olika kombinatoner, men de känns så tråkigt. Linser vet ja att man kan slänga ihop men vad mer?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 24 augusti 2011 14:22

Trots att jag gillar bloggplatsen är de tyvärr så att de inte finns nån app till min telefon. Sen jag skaffa mig min smarta telefon är jag aldrig inne via datorn vilket resulterat i att de inte blivit något bloggat på länge.    Gör ett försök med...

Av Josefin - 14 juli 2011 20:45

Idag kasta jag mig upp på min fläckiga för att kolla om han kom ihåg skritt och trav, vilket han självklart gjorde. Han har bara fått hukuna matata på betet i sommar för att äta upp sig å växa, men nu tyckte jag att de va dags för lite repetition. Br...

Av Josefin - 1 juni 2011 23:44

Idag skrev vi ansökningspapper till dagis, eller förskola som de så fint ska heta nu förtiden. Tänk att prinsen snart är så stor! De går undan vill jag lova men än får jag ha han hemma lite till <3 ...

Av Josefin - 1 juni 2011 15:07

Finns de nått som är underbarare än när ens barn somnar i ens famn(!?) Så nära nära, Fyra ögon som tittar på varann innan två sakta sakta rullar in i sömn. Hela kroppen sprudlar av kärlek, hela kroppen blir varm, man andas sakta sakta för att inte vä...

Av Josefin - 1 juni 2011 12:19

Tiden går fort, 1juni idag vilket betyder att de är 25dagar kvar tills vi sitter nere på Rhodos. Vilket även betyder att de är dags att fixa pass, tänka på vad som ska packas - jag har koll nu men frågan är hur mycket jag glömmer när de väl är dags(?...

Ovido - Quiz & Flashcards