100706 - dagen då prinsen föddes

Direktlänk till inlägg 29 mars 2011

Slutet på veckan är här igen.

Av Josefin - 29 mars 2011 12:17

Idag är de söndag och ännu en vecka har gått, vilket betyder att prinsen är en vecka äldre, precis som alla andra i de här hushållet. 


Mamma/mormor kom igår fm och prinsen va till en början lite blyg med sen när han förstod att de va mormor så va allt som vanligt igen. Man skulle kunna tro att prinsen fyllde år så mkt grejer som han fick! Vi fika lite innan vi begav oss till kd. Vi va inne på hööks en sväng och handla grimma, grimmskaft, benlindor och täckte till Tarragon och en gummikarda till Dizel, sen drog vi vidare till IKEA där vi hittade en hylla och en matta till prinsen och även hörnskydd till vardagsrumsbordet, vi passa även på att äta när prinsen åt. Mamma/mormor och prinsen lekte lite på barnavdelningen i rutschkanan medans jag prata i telefon, som förövrigt ringde typ 10ggr under den stunden vi va på IKEA. Efter att vi packat in grejerna i bilen promenera mamma/mormor och prinsen bort till bergvik (så att prinsen skulle somna i vagnen) och jag åkte efter med bilen. Väl där inne strosa vi runt i lite klädbutiker och hitta ungefär inget av värde - jag svor åt alla fula 1800-tals kläder som kommer tillbaka vem fan vill ha sånt på sig undrar jag? Prinsen fick 3st bodys innan han tröttna på att åka vagn så då bestämde vi oss för att rulla hem.


Där hemma hade min älskade kärlek gjort ett hästjobb med att flytta in oss i vårt sovrum och ställa in prinsens saker i hans rum. Akvariet hade spruckit och tömt ut vattnet på golvet - fiskarna dog och ja Andreas hade städat upp allt tills vi kom hem. Efter en stund hemma gjorde älsklingen i ordning sig för att åka över till kd och Adde, han ringde efter en kort stund och ja han hade blivit påkört på statiol, en bil som kilat fast sin släpkärra i vår bil när han skulle tanka. Lyckligtvis gällde inte 3e gången gillt då de inte hände någon mer olycka efter de, skönt.


Prinsen somna rätt tidigt efter två sena nätter och mamma/mormor som va förkyld somna i soffan innan kl 22, och ja som är van att vara vaken till ca 05 på lördagsnätter/söndagsmornar visste inte riktigt vad jag skulle göra så jag tog mig en dogwalk å gick sen och la mig. Sov halvdant ända tills jag hörde att min man va hemma (kl.04) och efter de är de nattsvart, kommer inte ens ihåg att han la sig i sängen och höll om mig. Ja jag va trött.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 24 augusti 2011 14:22

Trots att jag gillar bloggplatsen är de tyvärr så att de inte finns nån app till min telefon. Sen jag skaffa mig min smarta telefon är jag aldrig inne via datorn vilket resulterat i att de inte blivit något bloggat på länge.    Gör ett försök med...

Av Josefin - 14 juli 2011 20:45

Idag kasta jag mig upp på min fläckiga för att kolla om han kom ihåg skritt och trav, vilket han självklart gjorde. Han har bara fått hukuna matata på betet i sommar för att äta upp sig å växa, men nu tyckte jag att de va dags för lite repetition. Br...

Av Josefin - 1 juni 2011 23:44

Idag skrev vi ansökningspapper till dagis, eller förskola som de så fint ska heta nu förtiden. Tänk att prinsen snart är så stor! De går undan vill jag lova men än får jag ha han hemma lite till <3 ...

Av Josefin - 1 juni 2011 15:07

Finns de nått som är underbarare än när ens barn somnar i ens famn(!?) Så nära nära, Fyra ögon som tittar på varann innan två sakta sakta rullar in i sömn. Hela kroppen sprudlar av kärlek, hela kroppen blir varm, man andas sakta sakta för att inte vä...

Av Josefin - 1 juni 2011 12:19

Tiden går fort, 1juni idag vilket betyder att de är 25dagar kvar tills vi sitter nere på Rhodos. Vilket även betyder att de är dags att fixa pass, tänka på vad som ska packas - jag har koll nu men frågan är hur mycket jag glömmer när de väl är dags(?...

Ovido - Quiz & Flashcards