100706 - dagen då prinsen föddes

Direktlänk till inlägg 23 mars 2011

Tråkigt/Glad

Av Josefin - 23 mars 2011 08:59

Har tänk fram och tillbaka rätt länge nu och vet inte rikigt vad jag kommer fram till annat än att de är väldigt tråkigt.


Visst förändras alla, men de brukar vara till de bättre många ggr nu är de tyvärr tvärtom. Du fick en ny vän och har förändrats därefter, vi som haft så kul ihop gjort så mycket, visst jag har också förändrats jag har blivit mamma, jag kan inte ligga i en soffa och kolla på film i 2h, jag kan inte umgås ofta och länge. Men när vi väl har umgåtts har de inte kännts så bra, de är nått ivägen och jag kan inte sätta fingret på vad. Din nya vän gillar inte mig så när hon är med är de väldigt konstig stämning. Jag undviker dig inte jag vill bara inte att de blir ännu sämre.



Sen är jag väldigt glad över en annan vän(ner) vid namn Alex (och Tim) som jag/vi umgåtts mer med sen vi fick våra knoddisar. Men de är inte så konstigt, båda har barn båda fattar, men behöver inte ens förklara för den andre vet redan de är bara så bra. Och de är roligt nu när pojkarna börjar få lite mer kontakt med varandra, och bättre kommer de bara bli ju större dem blir. Till sommaren har vi nog fullt upp med å jaga småskitar. De är skönt att vi går så bra ihop som par också, visst gaddar dem ihop sig mot mig ibland men de är väl förståligt vissa gånger, haha! :)


Jag är en ensamvarg samtigigt som jag gillar att träffa folk. De värsta jag vet är skitsnack därav att jag självmant gled ifrån de så kallade tjejgänget, jag orkade bara inte. Om man nu tycker nått så säger man de till personen i fråga och pratar inte massa skit bakom ryggen på denne! Sen jag flyttade till värmland har jag varit lite utav en pojkflicka (fast flickflicka med mina hästar) när jag höll ihop med Alex så va de jag å sen bara killar och de är skönt, för där är de inget skitsnack (jo de förekommer ibland men de är väldigt sällan och de är sånt som personen kan säga till den andre också). Allt bara är så bra när man umgås med killar för dem lever i nuet och orkar inte bry sig om småtjafs som vem som åt en godis av den andre, typ. Och de är skönt att när jag träffar nån av de där gamla gubbarna så kan vi prata som om vi träffades igår även fast de va över 1år sen. Och de är vad jag anser vara en äkta vän, vare sig de går 1dag eller 1år, 1månad eller 3år så är de en äkta vän om de är som vi skulle ha pratat varje dag, de bara flyter på - inget agg eller varför har du inte hört av dig har du glömt mig utan de är precis precis som vanligt. Nu säger jag inte att de bara är killar som är så för de finns en del tjejer som är så också, så missuppfatta mig inte nu.


Och nej jag är inte världens bästa på att höra av mig, men jag kan inte sitta vid telefon jämt och fundera vad den och den gör. Jag har min familj att ta hand om och jag har koll på de jag vill via facebook, bloggar, chattar och så träffar jag en del när jag jobbar. För mig är de viktigaste att veta att mina vänner mår bra och vad jag ser och hör gör dem flesta de, är de någon som varit nere har denne hört av sig och vi har pratat.


Skönt å få skriva av sig lite.

 
 
Ingen bild

Alexandra

23 mars 2011 22:23

Underbara människa <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 24 augusti 2011 14:22

Trots att jag gillar bloggplatsen är de tyvärr så att de inte finns nån app till min telefon. Sen jag skaffa mig min smarta telefon är jag aldrig inne via datorn vilket resulterat i att de inte blivit något bloggat på länge.    Gör ett försök med...

Av Josefin - 14 juli 2011 20:45

Idag kasta jag mig upp på min fläckiga för att kolla om han kom ihåg skritt och trav, vilket han självklart gjorde. Han har bara fått hukuna matata på betet i sommar för att äta upp sig å växa, men nu tyckte jag att de va dags för lite repetition. Br...

Av Josefin - 1 juni 2011 23:44

Idag skrev vi ansökningspapper till dagis, eller förskola som de så fint ska heta nu förtiden. Tänk att prinsen snart är så stor! De går undan vill jag lova men än får jag ha han hemma lite till <3 ...

Av Josefin - 1 juni 2011 15:07

Finns de nått som är underbarare än när ens barn somnar i ens famn(!?) Så nära nära, Fyra ögon som tittar på varann innan två sakta sakta rullar in i sömn. Hela kroppen sprudlar av kärlek, hela kroppen blir varm, man andas sakta sakta för att inte vä...

Av Josefin - 1 juni 2011 12:19

Tiden går fort, 1juni idag vilket betyder att de är 25dagar kvar tills vi sitter nere på Rhodos. Vilket även betyder att de är dags att fixa pass, tänka på vad som ska packas - jag har koll nu men frågan är hur mycket jag glömmer när de väl är dags(?...

Ovido - Quiz & Flashcards