100706 - dagen då prinsen föddes

Direktlänk till inlägg 3 mars 2011

Nu går de fort!

Av Josefin - 3 mars 2011 11:45

Idag har vi uppnått två punkter att bocka av. Dricka själv ur flaska, visst har han smådruckit lite så förut men idag tog han flaskan från bordet till munnen, vinkla flaskan drack och ställde ner flaskan igen, trodde de va en lyckoträff först så testa flera ggr, samma sak varje gång. Söten!


Efter frukosten gick vi en vända med gåvagnen som vi gjort hela veckan, vi går ca 4meter mot Dizel (för de är roligt enligt Theo), eftersom han skrattar så åt hunden brukar balansen va lite sådär men idag va han väldigt bestämt log mot hunden men tänkte sig för. Efter 1meter släppte jag greppet, höll emot vagnen så den inte skulle rulla så fort å vad händer, jo ungen tar 3-4steg helt själv - stolt mamma! Han fatta aldrig vad som hände utan trodde nog psykiskt att jag fortfarande höll i hans händer.
"Tyvärr" såg han sin gåstol precis efter och ville sitta i den, som han aldrig brukar vilja men tydligen idag. Den satt han i och körde runt över hela golvet, tryckte på alla djur-ljud-knapparna samtidigt, slog på byrån, slog i väggen, slog på kattställningen och sen hitta han hundarnas galler å gissa va kul de va när de skramla, tjoho fullt ös vi ger mamma huvudvärk! Ja den tanken måste han ha haft för så lycklig av alla ljud och så världens smile mot mig, älskade tokunge.


Stå i soffan gör han själv också, började i helgen om jag inte minns fel. "Kryper" gör han fortfarande på sitt egna sätt, fot-hand-ansikte kör han. Ibland kör han även brygg-ställningen och går så, typ som i krabb-fotboll. Rulla funkar ju också väldigt bra och de går så fort när man rullar.


Han har börjat acceptera större bitar i maten också, så jag tänkte kolla upp lite nya recept framöver...


Tänderna händer de inte så mycket med. Igår dreggla han väldigt mycke så snart snart borde dom komma, hoppas jag i alla fall.



Igår kollade vi på hus, jag är lite kluven, är egentligen förra huset som ligger och gnager. De som jag ville ha men ja nej vi tacka nej när vi väl fick de. Ljuger dom om dränering kan dom lika gärna ljuga om tak och badrum också så nej vi hoppar de, tyvärr. Huset vi kolla på igår är väl bättre för oss egentligen, lagom stort 118kvm, men de känns ju litet om man jämnför med förra som va på 165kvm. Vi ska kolla i helgen igen så får vi se sen. De här har en biyta på 108kvm vilket även är en 1rok ovanpå garaget med så de finns ju mer plats om man tänker efter lite.


Glömde helt bort bvc igår, hade tänkt hoppa in för å väga å mäta men i alla hustankar glömdes de bort. Hann med banken iaf. Medan prinsen va hos farmor en stund igår åkte jag hem och börja tapetsera vårt sovrum, kom en bit sen så va klockan så mycket att jag inte hann mer, vill gärna inte att de luktar en massa när junior är hemma. Passa på å baka lite igår också, vet dock inte om de blev så gott. Nytt recept å lite nya ingredienser så mja jag ska smaka en bit till sen, annars får de bli fågelmat.


Nu ska jag ladda över korten från min kamera och slänga in några här om inte prinsen hinner vakna.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 24 augusti 2011 14:22

Trots att jag gillar bloggplatsen är de tyvärr så att de inte finns nån app till min telefon. Sen jag skaffa mig min smarta telefon är jag aldrig inne via datorn vilket resulterat i att de inte blivit något bloggat på länge.    Gör ett försök med...

Av Josefin - 14 juli 2011 20:45

Idag kasta jag mig upp på min fläckiga för att kolla om han kom ihåg skritt och trav, vilket han självklart gjorde. Han har bara fått hukuna matata på betet i sommar för att äta upp sig å växa, men nu tyckte jag att de va dags för lite repetition. Br...

Av Josefin - 1 juni 2011 23:44

Idag skrev vi ansökningspapper till dagis, eller förskola som de så fint ska heta nu förtiden. Tänk att prinsen snart är så stor! De går undan vill jag lova men än får jag ha han hemma lite till <3 ...

Av Josefin - 1 juni 2011 15:07

Finns de nått som är underbarare än när ens barn somnar i ens famn(!?) Så nära nära, Fyra ögon som tittar på varann innan två sakta sakta rullar in i sömn. Hela kroppen sprudlar av kärlek, hela kroppen blir varm, man andas sakta sakta för att inte vä...

Av Josefin - 1 juni 2011 12:19

Tiden går fort, 1juni idag vilket betyder att de är 25dagar kvar tills vi sitter nere på Rhodos. Vilket även betyder att de är dags att fixa pass, tänka på vad som ska packas - jag har koll nu men frågan är hur mycket jag glömmer när de väl är dags(?...

Ovido - Quiz & Flashcards