100706 - dagen då prinsen föddes

Direktlänk till inlägg 1 mars 2011

Bloggtorka

Av Josefin - 1 mars 2011 23:46

Nu har de varit en väldig bloggtorka, har inte känt för å skriva av mig, samtidigt som jag säkert skulle kunnat kludda ner massa konstiga tankar och funderingar. Skulle min hjärna va uppkopplad mot en skrivmaskin dygnet runt skulle jag kunna skriva en miljard böcker på en vecka.


Allt rullar på som vanligt här hemma. Huset sket vi i då säljarna ljög så dom trodde sig själva, smart not! Fick dock ett samtal i förmiddags om ett annat hus som ska säljas privat som vi ska kika på imorgon. Rätt roligt när vi bestämde oss igårkväll för att bo kvar här 1år till, haha. Ska i alla fall kolla imorgon och är de nått å ha får vi tänka om. 


Imorgon ska vi kolla på huset, sen ska vi till stan och mäta och väga plutten, sen ska jag dumpa honom hos farmor medan jag ska åka hem å försöka sätta fart med tapeteringen av vårat sovrum så prinsen får sitt egna, han e ju snart 8månader inte kul att sova hos mamma och pappa juh. Ska tvätta undan lite imorgon också, och sätta upp hyllan i badrummet, om jag nu hittar min silikonpistol. 


I övrigt är prinsen inne i en tandperiod igen, han har så ont så ont och jag blir så arg på dom där tänderna, man ser dom så tydligt genom tandköttet men dom vill inte komma upp, why!? Jag vet att dom kommer när dom e redo men jag tycker så synd om prinsen, visst han får alvedon och de går bra men ändå. I all denna oro med tänder och även mardrömmar har han sovit i vår säng några dagar, när han vaknar och har ont vill han ligga nära nära å så ska man pilla lite på benen, fötterna eller magen och ryggen. Anderas är utkastad till gästrummet, vilket han nog tycker är rätt skönt å få sova ostört. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 24 augusti 2011 14:22

Trots att jag gillar bloggplatsen är de tyvärr så att de inte finns nån app till min telefon. Sen jag skaffa mig min smarta telefon är jag aldrig inne via datorn vilket resulterat i att de inte blivit något bloggat på länge.    Gör ett försök med...

Av Josefin - 14 juli 2011 20:45

Idag kasta jag mig upp på min fläckiga för att kolla om han kom ihåg skritt och trav, vilket han självklart gjorde. Han har bara fått hukuna matata på betet i sommar för att äta upp sig å växa, men nu tyckte jag att de va dags för lite repetition. Br...

Av Josefin - 1 juni 2011 23:44

Idag skrev vi ansökningspapper till dagis, eller förskola som de så fint ska heta nu förtiden. Tänk att prinsen snart är så stor! De går undan vill jag lova men än får jag ha han hemma lite till <3 ...

Av Josefin - 1 juni 2011 15:07

Finns de nått som är underbarare än när ens barn somnar i ens famn(!?) Så nära nära, Fyra ögon som tittar på varann innan två sakta sakta rullar in i sömn. Hela kroppen sprudlar av kärlek, hela kroppen blir varm, man andas sakta sakta för att inte vä...

Av Josefin - 1 juni 2011 12:19

Tiden går fort, 1juni idag vilket betyder att de är 25dagar kvar tills vi sitter nere på Rhodos. Vilket även betyder att de är dags att fixa pass, tänka på vad som ska packas - jag har koll nu men frågan är hur mycket jag glömmer när de väl är dags(?...

Ovido - Quiz & Flashcards