100706 - dagen då prinsen föddes

Direktlänk till inlägg 23 januari 2011

Vi flyttar ner en våning

Av Josefin - 23 januari 2011 23:45

mot prinsens gillande... Ja i torsdags flytta vi ner skivan i spjälsängen så nu ligger han längst ner, vilket junioren inte gillar. För första gången sen han föddes grät han med jämna mellan rum ca 30min när de va läggdags. Mamma sjöng, massera, pappa sjöng, massera, puffa, inget hjälpte, vägra flaskan... De enda som dög va att leka med mammas hand, sen efter ca 30minuter tvär slockna han, plutten. Så den här helgen har läggningarna varit lite griniga, lite gnäll och gråt men de har gått över på 5-10minuter. Dagens nattning gick dock lika klockrent som alla andra gånger, lite mat, lite snurr, lite mat sen sover han, inte ens lite gnäll, woho! Vet inte om han i ren förskräckelse sov hela natten mellan torsdag och fredag eller va de kan ha varit men han vakna inte för mat en enda gång, yes! Sen att de inte höll i sig genom hela helgen är skit samma för nu är han på gång att släppa sin matklocka mitt i natten, men vi gör de i takt med rådgivningen från bvc och de verkar ju fungera kanon hittils.


Igår lördag umgicks vi med familjen Kleman/Nyman igen. Theodor blev som vanligt vansinnig när Lucas låna hans leksaker, ska lägga upp en film när jag orkar tömma kameran. Vi åt god mat och sen åkte jag och Alex in till stan och umgicks lite med folk hos Julia, dom drack jag körde. Jag höll mig till grabbhörnan och höll på att kissa på mig av skratt! Riktigt roligt att få umgås med mina gamla killkompisar, sånna som de är skit samma hur långt de går mellan gångerna vi träffas så är de som om vi sågs igår, vänner för livet. Min älskade lilla Julia va ju självklart kvällens höjdpunkt! Efter sång för födelsedagsbarnet (Julia) körde vi Andreas och Frutti till Mastis, där vi även skulle säga hej då till Julia som åkte i en annan bil, men efter 20min höll vi på att frysa ihjäl så då åkte vi hem istället. Där satt våra karlar i soffan, barnen sov och vi satte igång med spel. Timmie vann den här gången men jag tror han fuska... När vi kände oss trötta så åkte familjen hem och lilla böppa-familjen gick och la sig. Som min granne sa idag "Jag förstår inte hur ni får plats 3 stora hundar, 3 katter, 2 vuxna och 1 barn å så igår 2 vuxna och 1 barn till". Haha ja vad ska man säga vi har ett stort litet radhus, som förhoppningsvis blir ett hus. För nu har vi hittat de och nu hoppas vi!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 24 augusti 2011 14:22

Trots att jag gillar bloggplatsen är de tyvärr så att de inte finns nån app till min telefon. Sen jag skaffa mig min smarta telefon är jag aldrig inne via datorn vilket resulterat i att de inte blivit något bloggat på länge.    Gör ett försök med...

Av Josefin - 14 juli 2011 20:45

Idag kasta jag mig upp på min fläckiga för att kolla om han kom ihåg skritt och trav, vilket han självklart gjorde. Han har bara fått hukuna matata på betet i sommar för att äta upp sig å växa, men nu tyckte jag att de va dags för lite repetition. Br...

Av Josefin - 1 juni 2011 23:44

Idag skrev vi ansökningspapper till dagis, eller förskola som de så fint ska heta nu förtiden. Tänk att prinsen snart är så stor! De går undan vill jag lova men än får jag ha han hemma lite till <3 ...

Av Josefin - 1 juni 2011 15:07

Finns de nått som är underbarare än när ens barn somnar i ens famn(!?) Så nära nära, Fyra ögon som tittar på varann innan två sakta sakta rullar in i sömn. Hela kroppen sprudlar av kärlek, hela kroppen blir varm, man andas sakta sakta för att inte vä...

Av Josefin - 1 juni 2011 12:19

Tiden går fort, 1juni idag vilket betyder att de är 25dagar kvar tills vi sitter nere på Rhodos. Vilket även betyder att de är dags att fixa pass, tänka på vad som ska packas - jag har koll nu men frågan är hur mycket jag glömmer när de väl är dags(?...

Ovido - Quiz & Flashcards