100706 - dagen då prinsen föddes

Alla inlägg den 3 januari 2011

Av Josefin - 3 januari 2011 14:41

Nu är de nytt år och nya tag! 


Nyår spenderades hos svärmor och svärfar tillsammans med dom, Jocke, Britta, Marcus och Tord. Vi åt god mat å prata en massa, en trevlig kväll helt enkelt.


Med nytt år tar vi även nya tag med lillemans mat, potatis va ju absolut ingen hit så efter lite "vila" för att glömma den hemska upplevelsen starta vi året med broccoli. Lite grimaser men åt utan protester och nu har han ätit jätteduktigt i 3dagar. Direkt smakisar är de inte eftersom han äter en kvarts till en tredjedels små skålar. Han har ju ätit gröt i 2månader så magen är van. Nästa steg blir morot, ärta, majs eller palsternacka, har inte bestämt vilket än. Potatis tar vi nog sist i alla fall. Välling har prinsen också börjat med, mild havrevälling efter kvällsgröten innan nattning, funkar rätt bra måste jag säga, han äter och lägger sig mellan åtta och nio och sover oftast till fem-sex, så vi är mer än nöjda. Allt går så fort! Hoppgunga och gåstol börjar bli roligare, speciellt de förstnämnda. Bada är roligt! Den av oss som sitter på toastolen och tittar på blir nog blötast, sprattelgubbe som våran son är! 


Idag tog vi som vanligt bus och mys morgon, först busar vi sen myser vi å sen somnar vi om. Idag myste vi till två avsnitt av lilla spöket Laban, play-tv är kanon! Efter lunch sömnen busa han i fåtöljen med sin learning puppy och fingerödlan, låg säkert och roa sig själv i 45min. Sen tog vi broccoli och ersättnings-pause innan vi tog en halvtimme i hoppgungan för att sen ta på oss kläder och gå långis med hundarna, självklart somna prinsen i vagnen och sover fortfarande. Fattar inte vad vissa hundägare tänker med, de ligger hundskit överallt! Tror dem inte att brunt bajs syns i vit snö eller vad är de frågan om? Visst jag tar inte upp mina hundars bajs till 100%, tar inte upp om dem bajsar inne i skogen, men på gångvägar, gräsmattor och alla ställen där de syns. Har även konstaterat att Bjb består av penisionärer till största delen, små söta tanter och farbröder. Såg ytterst få raketrester, kanske 3-4st på hela rundan. Sen är de klart att de säkert ligger mer i dem områdena barnfamiljerna bor.


Från en sak till en annan så har jag hittat massa intressanta kurser som jag vill gå. Både kostnadsfria och såna mot betalning, blir till att spara lite pengar och hitta tiden. De flesta är på hösten så vill inte anmäla mig riktigt än eftersom jag inte har en aning om vad som händer fram till dess. 

Ovido - Quiz & Flashcards