100706 - dagen då prinsen föddes

Alla inlägg den 12 januari 2011

Av Josefin - 12 januari 2011 20:44

Nu efter hoppgunga, bus med mamma och pappa, morotspuré och gröt med avslutning i badet somna han mitt i ätandet av vällingen, de kan man kalla trött prins.


Har laddat över lite från telefonen nu så tänkte slänga ut lite kort och videos, herrejösses vad jag har filmat såg jag nu.


Vi börjar med de nya arbetskläderna, snygga va?

   
    


Jamasar är skönt å sova i, men magen är lite stor ibland

       
          


Sova är bra skönt, ibland med handen "på snoppen" för så gör ju killar... Men i mammas famn eller mamma å pappas stora säng sover man extra skönt!
 
       

Av Josefin - 12 januari 2011 18:47

Att få ta igen 2dagars hoppande i hoppgungan tar tid och de får nog hela Bjb i gung. Som han har hoppat (håller fortfarande på men i normalare tempo) trodde de va nått fel på honom, va som en liten duracell kanin som går på fullt tempo med energidryck i kroppen, hej å hå!  Nu har han suttit i lite mer än 45min och han verkar inte ha nå planer på att sluta än på en bra stund. Så ja vad gör man, klart man låter honom hoppa, hoppa dig trött lilla älsking så du sover gott inatt. 


Talets gåva, visst att jag kan prata mycke, men vad gör då min son. Han pratar å pratar å pratar, å dreglar å dreglar å pratskriker å gör pruttljud hela dagarna, oavbrutet på förmiddagarna och eftermiddagarna/kvällen. De är ös. Va inne på mekonomen idag på eftermiddagen och folk bara stod å log åt honom när han babbla på, en man kom fram och tyckte han va en glad liten krabbat och Micke å Janne stod å log i kassorna, tokunge - gounge! 


Yepp, minimekonomen. Nu är han ju officielt en i gänget som Gert säger, vilket ja då vill komma till är att han har fått upptryckta arbetskläder med mekonomen loggan på, just for him. Så idag hade vi premiär och de gick riktigt bra, han hjälpte inte så många kunder men han underhöll dem som sagt, även dem som ringde då de troligtvis hördes i telefon också.


Imorgon är stora dagen D, dommedagen. 6månaders kontroll, så vi får se om vi får en ok stämpel i rumpan eller om han blir utdömd. 


På fredag tänkte jag hoppa upp på hästen min, om Linda har tid att avvara några minuter, vilket nog inte ska va nått problem. På lördag ska jag å Andreas ha en ensam dag, vi ska (kanske) lämna bort prinsen hela dagen och även på natten. Om nu jag som lite hönsmamma kan låta honom sova borta, vi får se...


Igår kväll hade jag ett litet ryck med stora bokstäver, gick igenom bägge byråerna och plocka bort allt som e för litet, vek alla kläder (igen, eftersom jag har en man som har en förmåga att rota runt i varenda låda...), tvätta, diska, fixa i badrummet och tömde bajspåse- och blöjhink. Gjorde säkert nå mer också som jag inte kommer på nu... När jag kände mig klar kom jag på att jag inte ätit nått, så då va de bara att plocka fram grejer å kasta ihop en måltid. Sen la jag mig i soffan med min A och kolla lite på solsidan innan vi tog natten, eller han tog inte ja. My back is killing me, jag kan helt enkelt inte sova, jag måste gå till en nått snart.


Vi har ett litet febervirus här hemma, i söndags hade jag feber, va inte dålig eller nått bara väldigt varm. På måndagen körde Theodor samma visa, feber men ingen direkt biverkning, go å glad som vanligt men vi höll oss inne både måndag tisdag. 



Nu på tisdag får ni hålla tummarna igen, husvisning igen, nytt hus nya möjligheter, bättre än de förra, nån kvadrat mindre men bättre planlösning(?) 


Nu efter över 1h står hoppgungan stilla, undra om han e klar eller bara har en pause, bäst å gå å kolla.


Ovido - Quiz & Flashcards