100706 - dagen då prinsen föddes

Direktlänk till inlägg 4 januari 2011

Negg!

Av Josefin - 4 januari 2011 01:32

Ja nu på kvällen blev jag väldigt negativ, arg och irriterad. Andreas har fått spydiga svar, hundarna har fått skäll och mamma fick sig väl en repa över telefon också, vet inte vad som hände. Har inte haft nån jättebra dag så de tog nog ut sig nu på kvällen. Allt har retat mig sen jag åkte från stallet. Vantjävel trillar i snön när jag har fullt i bägge händerna, när jag tar upp den trillar matvaror ur påsen, när jag kommit in och ska plocka upp tappar jag nå rothelvete i golvet, när jag är klar med Andreas mat och Theodors puréer och gör min mat glömmer jag sätta på ugnen, jippi när klockan nästan är tolv. Bara vänta. När maten väl är klar, har jag ju glömt å salta helvetet, snälla retas liiiite mer, tack.Tråkigt att andra än en själv som ska få ut fört bara, men de vet att jag älskar dem fast ja är en bitch ibland. Ens djur avspeglar ju en själv så de är nog därför min lilla Lea är sån BITCH å då menar jag verkligen med stora bokstäver, för den donnan är som hon är (inte att leka med), världens underbaraste så länge de är på hennes villkor och hon kan ge dem mest dödande blickarna om de inte är på hennes villkor (inte så att hon attackerar och äter upp en utan hon är psykisk), min lilla älskade.


Jag har ont, så otroligt ont i rygg och nacke, jag kan knappt sova på nätterna, därför jag är uppe nu. Går jag upp och lägger mig och slappnar av kommer jag känna av de ännu mer. Har haft min värmedyna i sängen i ca 2veckor å visst de blir lite bättre men inte bra. Andreas ska ringa till sin massör imorgon och fråga om han kan knåda mig, blir inte de bra får jag gå till en knäckare igen alternativt bli gravid igen så kroppen blir lite mer rörlig, om den nu blir de? Den blir ju rörlig för att kroppen ska kunna "öppna" upp sig när barnet börjar ta plats, den luckrar upp sig och har sig, men de kanske bara är så för första barnet, när andra kommer är ju allt redan gjort. Hmm de där tål å kollas upp.


Jag har under tiden jag väntade på min mat i ugnen gjort en check-lista inför husvisningen i alla fall, tror jag fick med allt viktigt. Som jag sa till Andreas förut så kommer de säkert va ett jävla skithus med min tur och bara för att de skulle passa oss så perfekt nu, som mellanting mellan vårt lilla radhus och stora gård på landet. Tänk när man har sin gård, med hästarna hemma, egen ridbana och korall, Andreas har sitt garage, djuren kan springa fritt och Theodor och dem andra två(?) kan busa överallt, tänk vilka drömmar. På tal om drömmar har jag drömt konstig i några veckor nu, brukar göra de när jag har mycke i huvudet, allt jag inte hinner tänka igenom i vaket tillstånd kommer i drömmarnas värld, vissa mer konstiga än dem andra. Inga mardrömmar eller nått sånt bara konstiga rent allmänt. Om nu bara de här hushelvetet kunde va bra så skulle allt kännas bättre, hundarna skulle få mer plats, vi skulle få mer plats, Andreas skulle få garage, jag skulle få några fler rum att fylla med skit (Andreas ord) ja de skulle bli bra. Vi har de kanon nu också och vi trivs jättebra men de är lite litet. Men som sagt med min tur... Nu ska jag sluta va negativ för imorgon är de en ny dag och då ska jag va glad, jätteglad! Nu när jag har fått spy ur mig en del känns de redan lite bättre. Har inga större planer för morgondagen, vi tar den som den kommer prinsen jag och djuren. Tänkte bestämma en tid med min vän M nån dag också, eftersom jag alltid lyckas åka dit när hon inte är hemma, har inte träffats sen Jonathan va plutt och de kan jag tänka mig att han inte är längre. Nu sängen.

 
 
Ingen bild

Marion

4 januari 2011 21:49

JA! Kom!

Josefin

6 januari 2011 00:27

när? :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 24 augusti 2011 14:22

Trots att jag gillar bloggplatsen är de tyvärr så att de inte finns nån app till min telefon. Sen jag skaffa mig min smarta telefon är jag aldrig inne via datorn vilket resulterat i att de inte blivit något bloggat på länge.    Gör ett försök med...

Av Josefin - 14 juli 2011 20:45

Idag kasta jag mig upp på min fläckiga för att kolla om han kom ihåg skritt och trav, vilket han självklart gjorde. Han har bara fått hukuna matata på betet i sommar för att äta upp sig å växa, men nu tyckte jag att de va dags för lite repetition. Br...

Av Josefin - 1 juni 2011 23:44

Idag skrev vi ansökningspapper till dagis, eller förskola som de så fint ska heta nu förtiden. Tänk att prinsen snart är så stor! De går undan vill jag lova men än får jag ha han hemma lite till <3 ...

Av Josefin - 1 juni 2011 15:07

Finns de nått som är underbarare än när ens barn somnar i ens famn(!?) Så nära nära, Fyra ögon som tittar på varann innan två sakta sakta rullar in i sömn. Hela kroppen sprudlar av kärlek, hela kroppen blir varm, man andas sakta sakta för att inte vä...

Av Josefin - 1 juni 2011 12:19

Tiden går fort, 1juni idag vilket betyder att de är 25dagar kvar tills vi sitter nere på Rhodos. Vilket även betyder att de är dags att fixa pass, tänka på vad som ska packas - jag har koll nu men frågan är hur mycket jag glömmer när de väl är dags(?...

Ovido - Quiz & Flashcards