100706 - dagen då prinsen föddes

Direktlänk till inlägg 4 januari 2011

M1

Av Josefin - 4 januari 2011 01:19

Första måndagen.


Har bestämt mig för att rida på plutten den här månaden om allt går som de ska. Måndagar är en bestämd dag vi ska hänga/klänga/ev. rida. Så idag första måndagen på året tog jag med sadel, träns och klädde på plutten och vandra ner till ridhuset. Vi hade lite tur att "dem läskiga" grejerna inte va undanplockade så vi kunde leka lite med dem också. Läskiga är allt annat än va dem är, enligt Tarragon själv. Stora presenningen, sopsäcken med pantburkar, stora tunnan, flaggan, bron och julgranen lekte vi med. Jag blir lika imponerad av min älskade häst varje gång vi håller på, han reagerar inte på nått, de kvittar om de är nått nygammalt eller nått nytt, nått som prasslar, skramlar, låter konstigt, kommer bakifrån, under/mellan benen, ligger på ryggen/halsen/huvudet, han bara är lugnet själv. Flaggan va ny för idag, en stor vit flagga som jag vifta runt hej vilt med, drog över kroppen, la över huvudet ja allt jag kom på och han bara stod. Som vanligt snodde han julgranen så han fick lite skäll, men måste medge attt de ser lite roligt ut när han går runt med en stor plastgran i munnen...  Hängde å klängde i sadeln gjorde jag också, han står fortfarande som ett ljus, tänkte hoppa upp men så fick jag en magkänsla av att de inte va rätt dag, tror inte han hade gjort ett dugg men han va så otroligt duktig med miljöträningen så jag nöjde mig så, har inge bråttom så jag känner inte att jag behöver stressa. Jag tycker de är bättre att skynda långsamt även om de går bra, spär man bara på mer å mer å mer så kommer ofta ett bakslag och de klarar jag mig bra utan. Snodde även med Sofias mätsticka och mätte min plutt, 148cm manke och 152cm rumpa, så de går åt rätt håll, snart är han ingen ponny längre. När jag kände mig nöjd vandra vi upp till stallet igen, han fick mat medan jag fixa insläppet, när allt va klart (trodde jag) pussa vi natten och jag rulla mot stan. Väl här hemma sen fick jag sms att jag glömt fylla upp vatten till 2hagar, suck. Ja jag har nog kanske lite för mycke i mitt huvud just nu.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 24 augusti 2011 14:22

Trots att jag gillar bloggplatsen är de tyvärr så att de inte finns nån app till min telefon. Sen jag skaffa mig min smarta telefon är jag aldrig inne via datorn vilket resulterat i att de inte blivit något bloggat på länge.    Gör ett försök med...

Av Josefin - 14 juli 2011 20:45

Idag kasta jag mig upp på min fläckiga för att kolla om han kom ihåg skritt och trav, vilket han självklart gjorde. Han har bara fått hukuna matata på betet i sommar för att äta upp sig å växa, men nu tyckte jag att de va dags för lite repetition. Br...

Av Josefin - 1 juni 2011 23:44

Idag skrev vi ansökningspapper till dagis, eller förskola som de så fint ska heta nu förtiden. Tänk att prinsen snart är så stor! De går undan vill jag lova men än får jag ha han hemma lite till <3 ...

Av Josefin - 1 juni 2011 15:07

Finns de nått som är underbarare än när ens barn somnar i ens famn(!?) Så nära nära, Fyra ögon som tittar på varann innan två sakta sakta rullar in i sömn. Hela kroppen sprudlar av kärlek, hela kroppen blir varm, man andas sakta sakta för att inte vä...

Av Josefin - 1 juni 2011 12:19

Tiden går fort, 1juni idag vilket betyder att de är 25dagar kvar tills vi sitter nere på Rhodos. Vilket även betyder att de är dags att fixa pass, tänka på vad som ska packas - jag har koll nu men frågan är hur mycket jag glömmer när de väl är dags(?...

Ovido - Quiz & Flashcards