100706 - dagen då prinsen föddes

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2010

Ny vecka nya tag

Av Josefin - 25 oktober 2010 23:45

Igår va de söndag och vi löshoppa hästar i stallet. Sofie hade med Rihanna och hennes lilla pojke, å shit va den lilla kunde hoppa! Så hinderklok och bara 6månader gammal (rätta mig om jag har fel) bakbenstekniken va klockren. De blir nog en riktig hoppehäst de där :) Corazon hade lite tempo och behövde inte drivas på så mkt som man brukar få göra, nu börjar han kunna ta lite större hinder. Tarragon ja vad ska man säga, han flyger över som vanligt och tycker de är skitkul. Undra ja hur högt vi kommer hoppa om några år(?) Hoppa bara några språng med honom då han stått hela veckan efter vaccinationen i måndags.


Idag har Theodor haft en sovdag i alla fall eftermiddag och kväll. Bara jag suttit med i rummet. Så ja jag har spenderat mestadels av dagen i sängen, vilket har varit rätt skönt. Laga hemmagjorda hamburgare och klyftpotatis till middag innan jag prinsen och Iza drog till stallet. Dizel fick va hemma och mysa med "pappa". Tarragon hade lyckats skaffa sig ett stort sår på insidan av högerbakben så de fick bli och tvättarent, inte skönt för honom. Han och Corazon måste haft lerbrottning idag, hela vänstersidan på hästen va full i lera, till och med in under täcket, men lika nöjd va han för de, tokhäst. Tjock i benen av lera är han också, får hoppas såret läker ihop så vi kan busa lite i helgen.


Jag har världens mest underbara människa och dela mitt liv med. Idag när han kom hem från sjukhuset hade han köpt med 3st enormt stora röda rosor och skrivit ett jättefint "jag älskar dig"-kort. Så tittar han så sött på mig å säger "dem hade inga större", jag ville bara hoppa upp å pussa på honom men de får jag ju inte. Doktorn har satt honom i karantän till tidigast torsdag, så jag hoppas att han kan få börja va tillsammans med oss då. Ser på honom hur ledsen han är när han inte får va med sin son. Ska försöka få igång min telefon imorgon så jag kan butta in lite bilder och filmer.


Igår testa vi att sätta lillprinsen i gåstolen, han sprattla med benen i luften innan jag kom på att den gick å ställa ner. Han tyckte den va lite läskig i början men sen satt han allt å greja med den. Får nog kanske bli en mer avancerad framöver. Den han har nu har vi fått från Charlotte och Tommy i stallet :) Filma en snutt när han sitter i den, ja tills han tröttna och blev grinig, så den ska också läggas ut när tekniken vill fungera igen.


På onsdag ska jag och prinsen ta med Alex och Lucas på babycafé och göra hand- och fotavtryck, ska bli intressant! Har svårt att tro att Theodor tänker gå med på handavtryck, jag har försökt hemma och han kniper ihop händerna för allt i världen.



 
 
Ingen bild

Alexandra

26 oktober 2010 10:45

Vi lyckades med ett handavtryck, Lucas fick somna djupt och sen fick vi bygga upp kanter runt fingrarna så det blev djupare. Sist men inte minst stå och skrapa bort det som inte var hans fingrar. Mycket jobbigt men det blev super fint :P

Josefin

26 oktober 2010 11:15

Okey:P Får se om de går bättre imorrn då, Maggie har ju gjort de några gånger :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 24 augusti 2011 14:22

Trots att jag gillar bloggplatsen är de tyvärr så att de inte finns nån app till min telefon. Sen jag skaffa mig min smarta telefon är jag aldrig inne via datorn vilket resulterat i att de inte blivit något bloggat på länge.    Gör ett försök med...

Av Josefin - 14 juli 2011 20:45

Idag kasta jag mig upp på min fläckiga för att kolla om han kom ihåg skritt och trav, vilket han självklart gjorde. Han har bara fått hukuna matata på betet i sommar för att äta upp sig å växa, men nu tyckte jag att de va dags för lite repetition. Br...

Av Josefin - 1 juni 2011 23:44

Idag skrev vi ansökningspapper till dagis, eller förskola som de så fint ska heta nu förtiden. Tänk att prinsen snart är så stor! De går undan vill jag lova men än får jag ha han hemma lite till <3 ...

Av Josefin - 1 juni 2011 15:07

Finns de nått som är underbarare än när ens barn somnar i ens famn(!?) Så nära nära, Fyra ögon som tittar på varann innan två sakta sakta rullar in i sömn. Hela kroppen sprudlar av kärlek, hela kroppen blir varm, man andas sakta sakta för att inte vä...

Av Josefin - 1 juni 2011 12:19

Tiden går fort, 1juni idag vilket betyder att de är 25dagar kvar tills vi sitter nere på Rhodos. Vilket även betyder att de är dags att fixa pass, tänka på vad som ska packas - jag har koll nu men frågan är hur mycket jag glömmer när de väl är dags(?...

Ovido - Quiz & Flashcards