100706 - dagen då prinsen föddes

Alla inlägg den 13 oktober 2010

Dop

Av Josefin - 13 oktober 2010 23:48

Just ja, bokade tid för dop igår, 11/12 blir de. Men just nu har jag absolut ingen motivation till "fest". Allt e förstört å jag e arg, så fruktansvärt arg på dig.


De är ganska lång tid kvar så jag kanske hittar motivationen igen, de här ska absolut inte gå ut över min familj men de påverkar dem och deras framtid också tänkte du på de?


Tänk om min mormor kunde vart här... ;'(

Av Josefin - 13 oktober 2010 23:22

Ja nu har jag slarvat igen, men de är ju så att tiden inte alltid räcker till.


Dagarna rullar på å prinsen bara växer å växer, för fort tycker jag...


De har väl inte hänt nått speciellt sen jag skrev sist. Förrförra helgen va vi och suprisa mamma/mormor å Arne, på lördagen åkte vi till Sthlm och hämta de vi skulle ha från lägenheten, söndagen va vi å shoppa lite å sen åkte vi hemmåt. Lämnade in min kamera på hemvägen å köpte torktummlare. Veckan efter rulla på som alla andra dagar, på fredagen kastrerade vi Dizel så nu e de gjort, får se om han börjar lugna ner sig om 6månader... Helgen gjorde vi inte allt för mkt, på lördagen va farbror Joakim här å spela tv-spel med Andreas. Markus å Elin kom förbi på kvällen å umgicks, trevligt. Söndagen va vi till farmor Helena å farfar Tomas å "fusk fira" Jocke.


Eftersom jag har fått så enormt dåligt minne kommer jag inte ihåg va vi gjorde i måndags, antagligen inge viktigt. Igår hade vi en extremt gnällig dag, prinsen va till salu en sväng, men som jag har sagt tidigare magknip och tänder i kombination är inte roligt, inte undra på att man e grinig, vem skulle inte va de? Igår börja prinsen greppa mer i saker å idag har han slängt runt med både snutten å patrick :) Farbror Joakim fyllde 17år igår så vi va å fika, ja tryckte i mig 2bullbitar å 3tårtbitar, så nu hoppas ja svärmor blev nöjd :) Fick även en välbehövlig paus från prinsen under tiden vi va där, tur man har en så snäll svärmor! Efter fikat åkte jag å Iza till stallet, hade insläppet. Greja lite å red på Gizmo å han gick klockrent! vi klicka perfekt å jag va glad som en lärka hela kvällen. Gjorde dock illa vänster armen när ja greja med höet så den e pajj idag vilket resultera i ingen ridning.


Idag onsdag, gick upp vid halv nio (!) ringde karlskoga djurklinik då Dizels ena pungkula svullna upp å va helt röd under natten. Ringde även bästast vet. Christina som ska vaccinera Tarragon på måndag. Vid tolv va vi på plats i kga, vet. Tina titta och tyckte vi skulle ha krage på natten å återkomma om de svullna upp mer. Så vi kasta in hund, barn å mig själv i bilen och åkte till stan för att gå på marken med Alex, Lucas å vår tjockis Johanna. Mkt trevligt hade vi med fika å stros bland stånden. Trodde kanske att vi skulle va klara efter nån timme men vi va nera från halv två till strax innan sex. Skönt att få göra annat än å bara va hemma. Åkte till mekonomen å tjata med Gert lite innan ja sedan övergav prinsen till andreas å åkte till stallet. Dola lite där, red som sagt inte pga armen.. Hade en kanon dag fram tills på väg hem från stallet, ett samtal försörde hela min dag, min dröm, tack! Grät hela vägen hem, va så jäkla arg o besviken! Vad vet du om vad jag/vi vill, att säga en sak å sen ändra sig pga att du tycker å tänker annorlunda. Räkna inte med att jag tänker prata med dig på några dar. Om du nu vet vad jag vill om 15år kan du ju berätta de redan nu. Vet inte om jag ska va arg eller ledsen, du satte en jättepinne i hjulet å jag föll över styret...


Imorgon ska vi kolla, sen får vi se. Jag skiter i vad du tycker, vi löser de ändå om vi fortfarande vill.

Ovido - Quiz & Flashcards