100706 - dagen då prinsen föddes

Alla inlägg den 20 oktober 2010

Av Josefin - 20 oktober 2010 20:44

Jag har vart super förkyld sen förra veckan och i måndags e.m kom Andreas hem och såg ut som han skulle dö, så går de när man pussar på en sjuk mig. Som tur e har prinsen klarat sig än så länge. Eftersom Andreas bara blivit sämre å fått svårt med andningen åkte han till sjukhuset idag och va där mellan kl.9-13, han hade fått andas i en maskin, fått tabletter, lämnat prover å blivit undersökt å de visa sig att han fått virus i lungorna, stackarn. Ett virus som kan smitta så jag å lilleman håller oss borta så gott de går. Eftersom prinsen sov när Andreas kom hem passa jag på att ta med hundarna till stallet för en blixtvisit, gjorde allt så fort ja bara kunde å körde hem igen. Allt va okej när jag kom hem så jag passade på å ta en dusch, sen när jag stod i morgonrock och skulle laga mat säger Andreas att han måste till akuten för att han inte kan andas igen. Satte honom på trappen så han fick lite frisk luft medans jag hoppade i första bästa kläderna, upp med håret i en tofs och på med kläder å overall på prinsen sen mot stan. Såg hur Andreas höll på å somna i baksätet å givetvis låg en jäkla släpkärra å stoppade upp trafiken, plus möte precis hela tiden. Fick prata med honom hela vägen så han inte skulle hålla sig vaken.


Väl på akuten fick vi komma in på ett rum på en gång, läkaren kom inom bara nån minut och lyssnade på hans lungor. Han hade pipljud och för hög puls. Dem hämtade en annan maskin (mot va han hade på förmiddagen) som han fick andas i, va nått läkemedel i den som vidgade lungorna, sen fick han en jäkla massa kortisontabletter. Å sen fick vi åka hem. Blir han sämre inatt får vi åka in fort som tusan till Kga eller Kd. Får han jättesvårt å andas blir de till å ringa ambulansen. Vi hoppas att de blir en lugn natt, men ja ska packa en extra påse till prinsen om vi måste åka in akut igen. Han har för övrigt haft 38,6graders feber, vet inte om de är tänder eller början på en förkylning(?) Han fick alvedon runt kl 11 å sen dess har de varit bra.


Nu somna prinsen precis så jag ska smyga ner å fika med mig själv, ge hundarna kvällsmat å kanske titta lite på tv. Bilder kommer ikväll om de inte blir akuten.

Av Josefin - 20 oktober 2010 20:35

Ja jag vet att de inte är uppdaterat på länge igen...


Arg e jag inte längre, de löste sig 1½dag efteråt, hade löst sig dagen efter om ja inte vart så vrång bara. Allt va ett missförstånd. Ett samtal massa tårar sen va allt bra igen :)



som vanligt rullar dagarna på som vanligt, igår va de fullt upp. Hann med de mesta jag planerat så som, åka till stan, in på ejes, titta in på en snabbvisit hos alex, lucas å tim å ge dem paketet som jag glömt dem andra två gångerna, efter de föräldrakurs, sen jysk, hem, gå med hundar, sitta ner i soffan en kortis innan de va dags för karlskoga, öb och maxi, (skulle vart förtbi nightshift men fick inte tag i ägaren), till stallet å greja å sen rida, red gizmo med sporrar för första gången å de va ja intressant, galoppera kunde han helt plötsligt, i början va han som en bomb som skulle explodera vilken sekund som helst, men i slutet när han förstod att jag inte skulle döda honom med sporrarna gick han kanon! Å då sluta jag fort som tusan, som vanligt ska man sluta när man e på topp.


Efter stallet va de hem å vika tvätten som jag tvätta under dagen, blev 2 kanske 3 maskiner så de va inte så farligt, sen fixa jag disken å tillslut satte jag mig i soffan och åt lite fil med hallon å blåbär, hade varken motivation eller ork till å laga mat.


Fynda 20liter vit vägg-/takfärg idag, 20l för 198kr. Sen att jag inte riktigt vet vad jag ska med såååå mkt färg till är en annan femma.


Ska lägga ut lite bilder ikväll hade ja tänkt.

Ovido - Quiz & Flashcards