100706 - dagen då prinsen föddes

Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av Josefin - 14 oktober 2010 10:56

Haft en konstig natt med massa drömmar om min mormor, massa tankar å lite för mycke som snurrar i mitt huvud just nu... Sällan jag e arg och besviken på dig.





Prinsen har skött sig kanon inatt, vakna runt tre åt mat sen sov han till halv nio (om andreas inte tog honom innan jobbet?) låg å skratta å prata med sin sängmobil innan vi bytte blöja å la oss i stora sängen för å mysa. Så nu har vi haft mys- kryp-, gå- å sångstund i sängen sen blev prinsen hungrig, åt mat å sen somna han godingen. Ligger här bredvid å bara tittar på den underbara skapelse som ligger å njuter av livet, kärlek!


Rätt roligt vilken omställning de är att få barn, man uppskattar så mkt mer nu när man inte sätter sig själv i första hand. Saker man kanske inte uppskattade innan som man gör nu är gå på toa/duscha utan att stressa, ta en lååångt varmt bad, äta mat tillsammans med Andreas istället för i skift, se ett helt tv-program ja man kan fortsätta rabbla men! jag skulle byta bort allt de där för prinsen, han går i första hand, djuren i andra å jag själv kommer sist å de är jag nöjd med. Vem vill ligga i badet när man kan busa å mysa med sina ögonstenar. Nej bada kan man göra när alla andra sover, dygnet har ju ändå 24h.


Nu ska jag försöka hitta massa bilder jag vill framkalla, har ju så måååånga bara... 

Av Josefin - 14 oktober 2010 01:48

Kan inte sova, hade hoppas på att prinsen skulle vaknat å velat haft mat så jag fick tänka på nått annat än stund men icke...


Har suttit och byggt upp inbjudningskort till dopet nu, demesta är planerat i mitt huvud. Ska bara bestämma en psalm men de vill jag göra tillsammans med Andreas. Vart dopfikat ska vara vet vi inte riktigt än, mkt hänger på morgondagen. Har kommit på att jag saknar nån nära som e bra på å sjunga, vet ni nån som jag kanske inte tänkt på kan ni gärna få höra av er.


Borde sova om jag ska orka imorgon, frågan är om jag kan?

Ovido - Quiz & Flashcards