100706 - dagen då prinsen föddes

Alla inlägg den 31 oktober 2010

Av Josefin - 31 oktober 2010 21:42

De slog mig när jag bar ut hundmatsäcken i bilen att den och Theodor väger ungefär lika mycke... I onsdags när jag vägde prinsen vägde han 7305g (naken), hundmaten väger 7,5kg. Shit va stor han är min "lilla" bebis!


I onsdags va vi på babycafé med Alex och Lucas. De va 3andra bebisar där och så va Emma och Melker där, Melker är ju 8månader så jag räknar inte honom som bebis. De va en tjej som jag inte uppfatta nått namn på, Pelle som måste vart några månader äldre då han kunde sitta själv och leka med leksaker, sen va de Malte som va 3dagar yngre än Theodor. Dem va ungefär lika stora kroppmässigt så de va lite roligt (kommer kort nån dag).


Andreas är hyfsat frisk igen och ska börja jobba imorgon, så nu blir jag och prinsen ensamma efter att ha haft pappa hemma i 2veckor. Ska bli rätt skönt samtidigt som de kommer bli tomt. Jag å prinsen ska i alla fall (om vi orkar upp) gå på babycafé med Alex å Lucas imorgon. De börjar kl.10 så vi får se om vi orkar me de så här första dagen på veckan, annars går vi på onsdag. Nu när Andreas kan ha prinsen ska jag försöka mig upp på hästryggen igen, får se om Gizmo längtat lika mycke som jag... 


Helgen har vart rätt lugn, i fredags va de utbildning och sen körde jag och Ida musik-quiz mot "vakterna", vi förlora... Dem hade 29p på 6personer och vi 24p på 2, så genomsnittligt vinner vi stort. Igår va de lördag och jag hoppade in extra på Mastis, diskplock och garderoben. De va la skoj men herrejösses vad jag sakna prinsen å de fick nog de flesta jag prata med veta också. Annars har de nog inte hänt så mycket under veckans gång.

Ovido - Quiz & Flashcards