100706 - dagen då prinsen föddes

Alla inlägg den 21 oktober 2010

Av Josefin - 21 oktober 2010 01:05

Måste skriva som påminnelse till mig själv, att vi börjat med Nan2 på kvällen och sen på natten i hopp om att prinsen ska slippa vakna å vara hungrig hela tiden. Tog upp de med vår bvc sköterka på föräldragruppmötet igår (tisdag) och hon sa att vi kunde testa. Egentligen är de från 4månader men man kunde tjuvstarta några veckor innan sa hon. De är samma innehåll i stort sett bara de att 2:an ska innehålla typ ett jäsämne så dom håller sig mätta längre. Vi började natten till idag (onsdag) och han fick en flaska nu på kvällen innan han somnade så vi får se om han vaknar snart och e hungrig som han brukar eller om han håller sig några timmar till. Ett nattmål har jag inget emot, de är mest på morgon när han vaknar vid kl.05 äter en flaska å sen vaknar kl.06-06.30 å är hunrig igen, bättre han får äta en flaska på morgon å sen somna om så han slipper va grinig en bit in på dagen tills han somnar om.


Nu måste jag försöka sova, men de är inte alltid så lätt med oro i kroppen, vet inte om man märker att man får svårt eller slutar andas när man sover djupsömn(?) Ska titta till honom en sväng till innan ja försöker sova nån timme, får smita in å kolla så att de funkar å andas lite då å då, får varva med min egen sömn...

Av Josefin - 21 oktober 2010 00:44

Nu släpper ja en bomb bilder från veckorna som gått.

(De nyaste överst å sen falller de neråt, alla klickbara som vanligt)

 

    

morgonmys och morgonbus :)

 

   

    

        

min lilla polis

 

     

världens sötaste fötter

 

 

håller hårt i mammas tumme

 

    

fika på marken, stora killen sitter med i soffan

 

  

kan lite själv

 

  

inviger nya soffan, skön antar jag?

 

    

fotöljen är favoriten, den gungar ju!

 

  

filmonster

 

  

gymmet funkar ibland

 

 

 

    

å tillsist 2bilder på Lea, förstår inte hur man kan sova så där skönt...

Ovido - Quiz & Flashcards