100706 - dagen då prinsen föddes

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2010

Banta

Av Josefin - 24 oktober 2010 05:07

Varför banta när man kan bli gravid?


Få de bästa man kan få - ett underbart barn. Den kärleken man får till sitt barn går inte å beskriva den måste upplevas. Visst tänkte jag jaja klart hon/han älskar sitt barn, de e väl självklart. Och visst är de de men de är en annan slags kärlek, en som inte går att beskriva bara uppleva!


Innan jag blev gravid pendla jag runt 77-78kg, gick ner till 65kg i början av gravidideten, då jag bara sov och sov och inte åt, gick upp när jag blev människa igen, vet dock inte hur mkt. 71kg (fullt påklädd) va i alla fall inskrivningsvikten (10fullgångna veckor). Gick upp rätt lagom tycker jag själv under graviditeten.
På förlossningen vägde jag 83kg (fullt påklädd), alltså +12kg som egentligen är +5-6kg om vi jämnför med vad jag brukade väga. 5dagar efter förlossningen väger jag 78,5kg (fullt påklädd) och nu i någon vecka har jag legat på 68kg. Alltså -15kg från förlossningen och -9-10kg från innan jag blev gravid.

Och jag kan ju bara fundera på vad jag hade vägt om jag inte vräkt i mig godis när jag ammade, och även nu när jag tappar vikt fast jag äter bullar hela tiden...

Blir fortfarande förundrad över vilken otroligt lätt graviditet och förlossning jag hade. Klart de va lite jobbiga stunder då och då, men jag saknar allt, tänk när man fick krypa till toaletten på natten när man inte kom upp ur sängen och inte ville väcka Andreas, samtidigt som man va hur vig och snabb som helst när de kom en äcklig insekt man va tvungen och sprina ifrån innan den tänkte käka upp mig. Att köpa en läsk på McDonalds ställa på magen och bara kunna dricka ur sugröret utan att behöva hålla i, desamma när man åt mat, bara ställa tallriken på kulan och stoppa i munnen. Tror jag kommer uppskatta nästa graviditet mer, när jag vet hur mycke jag kommer sakna de efteråt. Sen vet ja ju inte hur nästa kommer va, kanske helt annorlunda(?) Å kanske jag går upp massa då som inte försvinner, kanske bara va lyx den här gången, vem vet. Förhoppningsvis ska de väl inte dröja flera år tills nästa gång och förhoppningsvis får jag en lika lätt "omgång" då.


Å ja jag skulle sova som jag skrev för 30min sen, men jag va hundra på att prinsen skulle vakna. Men ack så fel jag hade för han sover fortfarande.

 
 
Ingen bild

Marion

24 oktober 2010 07:56

Har hittat din blogg nu, trevlig läsning. Nu har jag koll på dig. :)

Det dåliga samvetet att inte hinna med hundar, hästar och katter på samma sätt längre, det får man lära sig leva med gumman. När tvåan kommer sen så blir det dåligt samvete mot en till... Fast som någon sa, visst blir de åsidosatta i början, men ett syskon är nog det finaste man kan ge sitt barn.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 24 augusti 2011 14:22

Trots att jag gillar bloggplatsen är de tyvärr så att de inte finns nån app till min telefon. Sen jag skaffa mig min smarta telefon är jag aldrig inne via datorn vilket resulterat i att de inte blivit något bloggat på länge.    Gör ett försök med...

Av Josefin - 14 juli 2011 20:45

Idag kasta jag mig upp på min fläckiga för att kolla om han kom ihåg skritt och trav, vilket han självklart gjorde. Han har bara fått hukuna matata på betet i sommar för att äta upp sig å växa, men nu tyckte jag att de va dags för lite repetition. Br...

Av Josefin - 1 juni 2011 23:44

Idag skrev vi ansökningspapper till dagis, eller förskola som de så fint ska heta nu förtiden. Tänk att prinsen snart är så stor! De går undan vill jag lova men än får jag ha han hemma lite till <3 ...

Av Josefin - 1 juni 2011 15:07

Finns de nått som är underbarare än när ens barn somnar i ens famn(!?) Så nära nära, Fyra ögon som tittar på varann innan två sakta sakta rullar in i sömn. Hela kroppen sprudlar av kärlek, hela kroppen blir varm, man andas sakta sakta för att inte vä...

Av Josefin - 1 juni 2011 12:19

Tiden går fort, 1juni idag vilket betyder att de är 25dagar kvar tills vi sitter nere på Rhodos. Vilket även betyder att de är dags att fixa pass, tänka på vad som ska packas - jag har koll nu men frågan är hur mycket jag glömmer när de väl är dags(?...

Ovido - Quiz & Flashcards