100706 - dagen då prinsen föddes

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2010

Stavfel

Av Josefin - 24 oktober 2010 01:14

Jao, ibland (rätt ofta) dyker de upp stavfel på bloggen, oftast för att jag skriver alldelles för fort mitt i natten och inte orkar läsa igenom texten när jag är klar. Men då har jag en mor som tycker de är jättekul med stavfel så hon säger va de är för fel så rättar jag sen, smidigt tycker jag :) Plus att hon får sig ett gott skratt.


Veckan har rullat på, ridningen har uppbehåll eftersom Andreas e sjuk. Prinsen har börjat bli grinig lite då som då så vi tror att de är tänder som spökar igen. Hoppas att dem ger sig eller bryter ut istället för å bråka så han får ont prinsen...


Igår avmaskades Tarragon och jag blir lika stolt varje gång han i princip bara sväljer, inget tjafs med å vägra öppna mun eller spotta ut. Imorgon ska vi löshoppa och sen ska jag försöka komma ihåg att mäta honom, känns som han har hunnit växa lite sen sist. Växtperiod så de kankar om de, hööööööööögre bak än fram kan man ju kanske säga. Dizel läker som han ska, mer vild än tam. Ska försöka börja gå långpromenader i veckan beroende på hur Andreas mår, om jag kan lämna honom själv 1h. Iza ja, vad ska man säga? Hon är inte väldens smartaste hund, snarare kanske tvärtom, hon hämtar nappar på borden och demolerar, biter sönder skor, vardagsrummsbordet är tuggat på, leksaker är sönderbitna, anteckningsblock är som pussel osv och så tror hon att vi ska tro att de är Dizel som gjort de. Dizel som har munkorg, kanske skulle skaffa en till Iza också? Lea är överdrivet kelsjuk, ska bara gosa gosa gosa, hela tiden, finns inget stopp i hennes huvud, inte ens när man skäller på henne eller puttar bort henne, då hoppar hon bara upp igen å gör samma sak. Spinner å kloar på allt, inklusive min hud... å sist men inte minst mördarkatten Thromb, han kommer med döda fåglar i munnen och tror han ska få ta med dem in... Han lägger döda fåglar under trappen för å spara och ta med in när jag inte ser. De är inga små fåglar han har ihjäl heller, sist nu i veckan va de en stor skata. Hitills har han dödat (vad vi sett) 3-4stora fåglar, 2möss och 1groda, trots att han har pingla på sig. Han har kommit på att han klättrar upp i grannens ena äppelträd och ligger still så fåglarna får komma till honom, samma sak med grodorna fast då ligger han och smyger på en sten i de höga gräset på baksidan av huset. Han har allt idéer den där katten, vi får väl se hur lång tid de tar innan han kommer med nått nytt.


Imorgon är de söndag och jag ska försöka komma iväg till Örebro och hämta min sytemkamera som varit inne på reparation. Sen ska vi löshoppa, blir väl inte så många tyvärr, Smulan har puls i ena benet så Gunnel ville vila henne vilket jag kan förstå. Marion kommer nog inte, hon har antagligen fullt upp hemma. Charlotte och Tommy kanske skulle va med, märks imorgon. Så ja, de blir jag, Sofia och Sofie i alla fall :)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 24 augusti 2011 14:22

Trots att jag gillar bloggplatsen är de tyvärr så att de inte finns nån app till min telefon. Sen jag skaffa mig min smarta telefon är jag aldrig inne via datorn vilket resulterat i att de inte blivit något bloggat på länge.    Gör ett försök med...

Av Josefin - 14 juli 2011 20:45

Idag kasta jag mig upp på min fläckiga för att kolla om han kom ihåg skritt och trav, vilket han självklart gjorde. Han har bara fått hukuna matata på betet i sommar för att äta upp sig å växa, men nu tyckte jag att de va dags för lite repetition. Br...

Av Josefin - 1 juni 2011 23:44

Idag skrev vi ansökningspapper till dagis, eller förskola som de så fint ska heta nu förtiden. Tänk att prinsen snart är så stor! De går undan vill jag lova men än får jag ha han hemma lite till <3 ...

Av Josefin - 1 juni 2011 15:07

Finns de nått som är underbarare än när ens barn somnar i ens famn(!?) Så nära nära, Fyra ögon som tittar på varann innan två sakta sakta rullar in i sömn. Hela kroppen sprudlar av kärlek, hela kroppen blir varm, man andas sakta sakta för att inte vä...

Av Josefin - 1 juni 2011 12:19

Tiden går fort, 1juni idag vilket betyder att de är 25dagar kvar tills vi sitter nere på Rhodos. Vilket även betyder att de är dags att fixa pass, tänka på vad som ska packas - jag har koll nu men frågan är hur mycket jag glömmer när de väl är dags(?...

Ovido - Quiz & Flashcards