100706 - dagen då prinsen föddes

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2010

2månaders kontroll

Av Josefin - 24 augusti 2010 23:45

Idag har vi varit inne i stan på 2månaders kontroll med barnläkare. Han växer så de knakar fortfarande, kurvorna sticker rakt upp i skyn. Idag vägde han 4745g, 55cm lång och har ett huvud omf på 38,8cm. Doktorn kollade ögonen, reflexer, höfter, hjärta, lungor, lilla snoppen, klämde på magen å massa mer, prinsen skötte sig utmärkt och han fick godkänt på alla punkter.


Efter bvc mötte vi upp Tim, Alex och Julia och tog en fika på Pause, eller fika å fika frukost kan man nog kalla de. När jag såg Alex enorma mage kom jag på mig själv hur mycket ja saknar mig egen... Tim fick träna på å hålla bebis å lämnade sen över till Julia när han skulle åka, de såg ut som båda tyckte om de, men vem tycker inte om världens bästa bebis i famnen? Efter frukosten gick vi ett varv på stan å sen åkte jag å Theodor till mekonomen och höll pappa Andreas sällskap under lunchen. Sen begav vi oss hem för en dogwalk i regnet. Sen sluta de med att hela familjen somna nån timme, vilket va välbehövligt. Kvällen spenderades i soffan med mys å bus å lite tv-tittande, jag är lite stolt att jag lista ut lösenordet till fångarna på fortet på enbart "fluga".


Vi lovade vår kära mor/mormor, att vi skulle lägga ut en bild på prinsen i tigerjamasen, glömde dock å ta en innan jag la honom i sängen så korten blev sådär.


      

halvvaken, på väg att somna, sover gott...

 

 

Hittade även ett kort på jamasen med tigermönster


  


Han börjar bli stor nu min lilla bebis, nästan 1decimeter längre och nästan 2kg tyngre än när han föddes för 7veckor sen, tiden går fort, för fort.


   ett gammalt kort på vår lilla Hood-baby :)

 


Just ja, ni måste kolla på den här länken, snacka om att vara kreativ mamma, med lite för mycke tid över.. http://milasdaydreams.blogspot.com/?spref=fb

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 24 augusti 2011 14:22

Trots att jag gillar bloggplatsen är de tyvärr så att de inte finns nån app till min telefon. Sen jag skaffa mig min smarta telefon är jag aldrig inne via datorn vilket resulterat i att de inte blivit något bloggat på länge.    Gör ett försök med...

Av Josefin - 14 juli 2011 20:45

Idag kasta jag mig upp på min fläckiga för att kolla om han kom ihåg skritt och trav, vilket han självklart gjorde. Han har bara fått hukuna matata på betet i sommar för att äta upp sig å växa, men nu tyckte jag att de va dags för lite repetition. Br...

Av Josefin - 1 juni 2011 23:44

Idag skrev vi ansökningspapper till dagis, eller förskola som de så fint ska heta nu förtiden. Tänk att prinsen snart är så stor! De går undan vill jag lova men än får jag ha han hemma lite till <3 ...

Av Josefin - 1 juni 2011 15:07

Finns de nått som är underbarare än när ens barn somnar i ens famn(!?) Så nära nära, Fyra ögon som tittar på varann innan två sakta sakta rullar in i sömn. Hela kroppen sprudlar av kärlek, hela kroppen blir varm, man andas sakta sakta för att inte vä...

Av Josefin - 1 juni 2011 12:19

Tiden går fort, 1juni idag vilket betyder att de är 25dagar kvar tills vi sitter nere på Rhodos. Vilket även betyder att de är dags att fixa pass, tänka på vad som ska packas - jag har koll nu men frågan är hur mycket jag glömmer när de väl är dags(?...

Ovido - Quiz & Flashcards