100706 - dagen då prinsen föddes

Alla inlägg den 30 augusti 2010

Av Josefin - 30 augusti 2010 23:19

Nu har jag fuskat några dagar och inte skrivit, har varit lat helt enkelt.


I lördags hade vi slappdag, jag va hur trött som helst vilket resultera i att vi sov mestadels av dagen. På kvällen åkte vi in till farfar Tomas, farmor Helena och farbror Joakim och kolla om dem hade fått nån ordning i radhuset. Helena kidnappa Theodor som vanligt. Tomas somna i soffan, Theodor likaså, Andreas och Jocke gjorde nått på övervåningen och jag å Helena satt å tjata (som vanligt).


Igår va de söndag och vi tog en lugn morgon/f.m. efter lunch hade vi bestämt att vi skulle åka till stallet och kolla på träningstävlingen, skulle va lite roliga grenar att titta på, men när vi kom upp strax innan kl. 14 va allt slut. Tråkigt! Tog in Tarragon och borsta och kolla så han va hel, sen släppte jag ut honom i vinterhagen, usch nu börjas de med lerhagar igen... Efter stallet åkte vi till Kga, Andreas köpte en ny laddare till sin dator och 2par skor. Jag handla lite behövliga saker på Öb och sen åkte vi till Maxi och köpte middagsmat. Väl hemma lagade jag mat medans Andreas gick med hundarna, sen tittade vi klart på Män som hatar kvinnor (den förlängda versionen) medans vi åt. Lilla Theodor har passat på att ha bajskalas nu när pappa varit hemma i helgen, de gillar vi! :D


Idag har vi slöat, vart ute med hundarna, lagat mat å ätit. Sen medans pappa Andreas tog hand om en övertrött prins, clickertränade jag hundarna. De går framåt för dem! Bägge kan snurra och rulla, Dizel kan stå och Iza kan kanin. Jag utmana Dizel i springtävling men förlora varje gång, han e rätt snabb den där svarta ändå... Nu på kvällningen har jag betalat räkningar och gått med hundarna, sorterad papper och försökt få lite ordning på saker och ting.


Just ja, Andreas kom hem med en ny dammsugare förut, min lilla som jag köpte när jag flytta hemifrån har börjat gjort sitt. Så nu har vi en likadan som mamma/mormor och farmor Helena.  


Imorgon ska vi nog ta en sväng in till staden, jag tänkte även åka till hästen och träna lite med honom. Se om han kommer ihåg nått efter sommarens långa uppbehåll.


Lägger ut lite nya bilder på prinsen när jag gått upp till sängen.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards