100706 - dagen då prinsen föddes

Alla inlägg under november 2010

Av Josefin - 4 november 2010 16:09

Idag har vi varit hurtiga! Vi börja morgonen med lite bus i stooora sängen, sen hoppa vi i badet och tvätta oss rena för en dag i stan. Medans lilleman sov middag passade jag på å äta lunch (2dagar i rad har de gått!). Efter de skulle vi packa bilen, men ja då hade pappa tagit med bilnyckeln till jobbet. Jahopp då va vi fast i Böppa, fick bli en långpromenad med hundarna i de vackra höstvädret. 1½h va vi ute å fort gick vi, har ju bara 1½kg ifrån min målvikt på 65kg så man får röra lite extra på sig... När vi kom hem vattna vi hundarna sen total däcka dem, Dizel har legat helt utslagen och snarkat av de grövsta och inte reagerat på nått. Men så som han sprang å skutta å for upp och ner ur diket in och ur skogen förstår jag att han e helt slut. Prinsen har ätit ersättning utan klagomål idag och om belöning testa  vi mangopuré till efterätt, de va väldigt konstigt i början men sen så va de ju as gott. Medans prinsen vräkte i sig såg jag på honom att de va nått annat på väg ut, ur ett annat hål på hans lilla kropp... Så nu har vi precis bytt bajsblöja som inte va rolig, huamig! Nu väntar vi på att pappa ska komma hem så jag kan åka till stallet å klänga på lilla Tarragon och rida Gizmo :)


Nu kom han nog!

Av Josefin - 4 november 2010 02:24

Måste bara flika in lite till innan jag tar natten...


Idag på utbildningen prata vi som vanligt massa, givetvis prata jag mest (fått efter min mor). Men vi kom in på vem/vilka de är som har kommit på allt. Som att man inte kan slicka sig själv på armbågen, vem satt å kom på de? Vem kom på frågan som är totalt omöjlig å svara på, vad som gör ondast av en pungspark och att föda barn? De sägs att kossor inte kan gå ner för en trappa, vem har en testat!? Vad får man allt ifrån och varför? Visst jag har väl kanske inte riktigt alla hästar i hagen ibland och sitter å tänker på helt konstiga saker men tänk dem som sitter hela livet å klurar på omöjliga frågor och helt konstiga försök. De sägs att man inte kan dra isär två telefonkataloger om man lägger sidorna om varannan, de tror jag inte på så de måste jag testa, nu ska jag bara ha fatt i två tjocka telefonkataloger och för all del få lite tid över till ett så värdelöst experiment,

Av Josefin - 4 november 2010 01:49

Nu blir de häst!


Igår hoppade jag upp i sadeln igen efter en "vila" på 2 veckor då Andreas varit sjuk. Dock hoppa jag ur sadel efter 1minut... Linda hade en kille som va å red Gabbe så hon hade snott hoppsadeln å min dressyrsadel låg inge bra alls på Gizmo så jag hoppa av, sadla av och körde på barbacka stilen istället. Han va otroligt skön att rida barbacka på måste jag säga. Så jätte seriöst blev de inte då den där killen som red Gabbe dök upp överallt, personligen tycker jag man säger "kommer på hindret" eller nått liknande så vi andra som rider kan hålla oss undan... Eftersom jag satt å kaxa mig så tyckte "publiken" jag skulle ta ett skutt på Gizmo vilket jag även gjorde, hela 3st faktiskt. Jätte oseriöst på ett litet kryss, gasa, styrde och hoppades på de bästa. Hade trott på ett jättehopp eller tvärnit men han sprang bara över. Ville inte va allt för kaxig när jag red barbacka på honom för första gången heller...


Idag däremot hade vi sadel! La ut 4 trav bommar och ställde upp ett litet litet hinder, kan ha varit 30-40cm kanske. Linda och Peter säger att han inte har nån teknik men jag är fast besluten att få honom till hoppehäst! Å ja vad ska jag säga, han tyckte de va hur kul som helst å springa över bommar och HOPPA de lilla hindret. Igår klev han bara över men idag hoppade han verkligen! Visst har han inte världens bästa teknik men han har intresse och han tycker de är roligt. Så med lite träning är jag bombsäker på att vi kommer kunna hoppa en bana om några veckor. Hela kyrksten måste hört mig vråla "segervarv" efter varje hopp. Vet inte vem som hade roligast eller vem som va lyckligast av oss. Även om vi bara hoppa ett pyttehinder så HOPPA han med bjudning och intresse! Han behövde lite hjälp med avståndsbedömningen men annars va han kanon. JA jag är helt lyrisk över kvällens ridpass, kändes som vi tar globen härnäst. Å vilken häst han e, jag blev kär.  Nu resten av veckan kör vi på med markarbete så hoppar vi ett litet hinder till veckan igen, man ska ta de sakta och säkert så han får bygga upp muskler och självförtroende. Sen kommer jag där på en 13årig valack föredetta ropinghäst - blivande hoppehäst :D


Ska även slå ett slag för min lilla stjärna till Fläcko, la sadel på honom igår igen. Va kanske 6månader sen sist, han sprang å bocka som en dåre till en början, mest bus iof. Sen hängde jag å klängde å prinsen rörde inte en fena. Hade plättlätt kunnat hoppa upp och sätta mig också men jag vill ju ha bildbevis på första gången så de får vänta ett tag till :) Tjock å jävlig är han i bakbenen så imorgon ska jag försöka tömköra lite innan eller efter jag ridit Gizmo :) 

Nu ska jag försöka varva ner från denna lycka av häst- å bebiskärlek så jag hinner sova en eller två timmar innan junior vaknar och ska ha mat. Blir nog till å sova eftermiddag med honom efter långprommen med hundarna imorgon, go natt! 

Av Josefin - 4 november 2010 01:29

Tiden rusar iväg och jag tänker i mitt huvud att jag ska skriva massa men tiden räcker inte till... I lördags va Adde här och hälsade på medans jag jobbade lite extra på mm som diskplock och i garderoben, va skoj å få träffa människor igen men sakna min lilla prins hela kvällen. Kom hem ca 03.45 (02.45) gick och kissa hundarna innan jag tog mig an duschen, tog ett bra tag innan allt halloween smink va borta. Sen la jag mig i gästrummet titta på en halv film medans jag varvde ner innan jag kunde somna. Vakna ca 4h efter de kunde inte somna om så de va bara å kliva upp.



Vad som hände i söndags har jag ingen aning om... Inte heller vad vi gjorde i måndags, annat än att Andreas började jobba igen. Igår va lillprinsen grinig så pappa hämtade honom efter jobbet och körde till farmor så jag fick vila en liten stund, å de är absolut inte de att jag inte älskar min son men jag kände att jag verkligen inte orka en tjurig unge hela kvällen också... Åt lite mat och låg i soffan i 30min innan de va dags å åka till stallet.


Idag har vi varit på babycafé med Alex å Lucas. Vi gjorde hand- och fotavtryck som vi får hämta nästa vecka :) Va massa nya bebisar där idag, men prinsen va inte på så bra humör, han fick ju ingen gröt... Va där till strax efter klockan tre innan vi gick på stan en snabbis. Sen kom pappa och hämta prinsen, jag åkte å hämtade Ida och Lena sen drog vi till Kga för lite bj. Va klara vid nio å då blev de till stallet, sen hem sent, åkte från stallet halv tolv, stackars hästar...


Nu innan jag tänkt å lägga mig skicka ja sms till Johanna som kämpat med å få ut sin lilla bebis flera dagar å fick svar av Peter att han kommit, tjoho! Grattis!!! Fick mms på den supersöta bebis som ska bli sista medlemmen i dem 3grabbarna grus, han va så liten å så söt! Jag kände att de sög till i bebistarmen å tänkte nästan väcka Andreas för å knåda liten bebis men han såg så trött ut så nee. Efter att ha kämpat blev hon tillslut snittad och jag hoppas hon återhämtar sig fort så vi får komma å kika :)


Nu ska jag skriva ett hästinlägg innan jag tar natten.

Av Josefin - 4 november 2010 01:20

I lördags shoppa jag å prinsen loss på gröt och diverse puréer. På kvällen va de premiär, mild havregröt ihoprört med lite katrinplommonpuré. Först va de vääääldigt konstigt, svårt å äta, allt åkte bara ut när man försökte suga i sig de. Sen när han väl kom på hur man gjorde gick de bättre. Så nu har vi fått en grötman som blir vansinnig på dagen när han bara får ersättning... Ja han har humör (efter sin far *hihi*) På söndagen fick han även lite efterätt i form av ekologisk äpple- och bananpuré, de va gott de me. De bästa av allt är att han inte vaknar försen runt 5-6 och e hunrig, 1-2passet är borta, även de som kom runt 4 ibland. Skönt för både honom och mig. Några kladdiga grötbilder ska vi bjuda på så fort jag lagt över bilderna från telefon.

Ovido - Quiz & Flashcards