100706 - dagen då prinsen föddes

Direktlänk till inlägg 11 november 2010

Torsdag igen

Av Josefin - 11 november 2010 21:05

Ja då va de torsdag igen, idag har vi inte gjort nånting vettigt, åh gu så skönt! Va ute och plusa snö på eftermiddan, Dizel va mer vit än svart, såg ut som snömannen de gånger han kom upp från diket/skogen. Iza hade lite kämpigt med snö mellan trampdynorna så fick hjälpa henne några gånger, nackdelen med colliepäls. Jag va nog mest svett när vi kom hem, dra vagn i ca 15cm snö är inte de lättaste, phu! Kommer va som pippi långstrump när vintern över.. Nu har jag äntligen fått mat i magen och prinsen har somnat för natten, Andreas ligger och kollar på lyxfällan medans jag sitter och glyser igenom alla "viktiga" sidor här på internet. Har jag de avklarat är de bara slå igen dem små bruna när jag lägger mig i sängen.


Igår va de babycafé som vanligt, innan vi kom iväg till stan fick jag skotta ut oss då vi va in plogade. Kom in till stan runt halv 3, va ganska många bebisar på caféet för en gångs skull. Theodor och Lucas låg och höll hand i pölen innan jag fick för mig att gå ner å väga och mäta lillprinsen. Då bröt helvetet lös och hand stor tjöt, inte lätt å föra en disskusion med vår bvc-sköterska då inte, när han fick ligga och kolla på hästarna blev de lite bättre. 76XXg och 64cm lång är han nu, växer så de knakar den mannen! När vi kom ut från Kerstin och skulle gå in på caféet igen va de stängt. Gick in och lånade micron så lilleman fick mat innan vi gick ett varv på stan. Va på Mazzarin och sen gick vi och fikade på Pause. Sen skulle Alex iväg och träna så vi skiljdes åt vid bilen och vi åkte till Mekonomen. Åt saffranskrans i väntan på att Andreas skulle sluta. Sen bytte vi bil och jag åkte till stallet. Kasta ut Fläckson i hagen igen så han fick sova ute med pappa Gabbe och Zan. Sen bar de av hem. Satt med inbjudningskorten till dopet så imorgon läggs dem på lådan! 


Imorgon ska jag jobba likaså lördag. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin - 24 augusti 2011 14:22

Trots att jag gillar bloggplatsen är de tyvärr så att de inte finns nån app till min telefon. Sen jag skaffa mig min smarta telefon är jag aldrig inne via datorn vilket resulterat i att de inte blivit något bloggat på länge.    Gör ett försök med...

Av Josefin - 14 juli 2011 20:45

Idag kasta jag mig upp på min fläckiga för att kolla om han kom ihåg skritt och trav, vilket han självklart gjorde. Han har bara fått hukuna matata på betet i sommar för att äta upp sig å växa, men nu tyckte jag att de va dags för lite repetition. Br...

Av Josefin - 1 juni 2011 23:44

Idag skrev vi ansökningspapper till dagis, eller förskola som de så fint ska heta nu förtiden. Tänk att prinsen snart är så stor! De går undan vill jag lova men än får jag ha han hemma lite till <3 ...

Av Josefin - 1 juni 2011 15:07

Finns de nått som är underbarare än när ens barn somnar i ens famn(!?) Så nära nära, Fyra ögon som tittar på varann innan två sakta sakta rullar in i sömn. Hela kroppen sprudlar av kärlek, hela kroppen blir varm, man andas sakta sakta för att inte vä...

Av Josefin - 1 juni 2011 12:19

Tiden går fort, 1juni idag vilket betyder att de är 25dagar kvar tills vi sitter nere på Rhodos. Vilket även betyder att de är dags att fixa pass, tänka på vad som ska packas - jag har koll nu men frågan är hur mycket jag glömmer när de väl är dags(?...

Ovido - Quiz & Flashcards